Da li umete da motivišete svoje zaposlene?
Do veće dobiti preduzeća se dolazi na više načina, ali je produktivnost ključna za kontinuirani uspeh firme. Ponekad je radnike teško pravilno usmeriti da ostvare veći učinak, naročito ako je motivacija problem.
Prema jednom istraživanju iz 2021.godine čak 50% ljudi mrzi svoj posao, a kao razlozi prednjače mišljenja da nisu dovoljno cenjeni na poslu i da nisu adekvatno plaćeni. To je dovoljan signal menadžmentu i vlasnicima da je vreme da se menja odnos prema zaposlenima globalno.
Budite više od kolega, budite druga porodica
Motivacija se može sprovesti na različite načine i to zavisi od vaše strategije, ali i od poznavanja i želja i očekivanja vašeg zaposlenog. Kada se stvori prijatna radna klima gde postoji neformalan odnos, radnici će imati slobodu da iznesu svoje zahteve, želje i težnje.
Vi morate slušati ideje i to kasnije koristiti kada dođe na red da je potrebno da motivišete radnike na veću saradnju ili veći učinak. Loš menadžment misli da je sve u novcu i novčanim stimulacijama, a zapravo radnici mnogo više cene prijatnu radnu atmosferu, pohvalu, lepu reč i neke druge načine kojim bi se motivacija sprovela.
Nekome bi odgovaralo fleksibilno radno vreme, nekome plaćeno odsustvo, nekome i ta novčana nagrada. Kada stvorite dobru atmosferu lakše ćete delegirati zadatke jer će i zaposleni razumeti svaku kriznu situaciju, a loše poslovanje doživljavati kao motiv za veće zalaganje, a ne kao kritiku.
Motivacija kroz pravilno obraćanje zaposlenima
Postoje tri načina komunikacije: pasivna, agresivna i asertivna komunikacija. Ovaj treći tip komunikacije je ono što vama kao menadžeru treba da bi postojala pravilna komunikacija i pravilno obraćanje kao osnov pravilne motivacije.
Asertivna komunikacija znači da jasno i nedvosmisleno postavite pitanje i ne donosite zaključke i ne optužujete pitajući. Kada odgovor dobijete, ponovo je važno imati pravilnu komunikaciju i tražiti uzrok za neko ponašanje, a ne samo raspravljati o posledici.
Ako je radnik zakasnio na posao, pravilno bi bilo pitati ga:
– „Danas si zakasnio na posao, da li si imao neki problem, da li mogu ikako da pomognem?“
Ako niste zadovoljni njegovim učinkom:
– „Napravili smo izveštaj o napredovanju na poslu, čini se da u ovim segmentima imaš probleme, da li mogu da ti pomognem, kakve poteškoće imaš?“
Primera je, naravno, mnogo više, ali asertivna komunikacija će učiniti čudo u međuljudskim odnosima i dati radnicima šansu da otkriju šta ima smeta da bi se učinak poboljšao. Ovakva motivacija je čak i mnogo bolja od nagrada jer se otklanjaju osnovni problemi koji postoje u timu.
Zajedno osmislite put napretka
Mnogo će bolji rezultat biti ako se rad temelji na kombinaciji različitih ideja. Tada se radnici zalažu za nešto svoje i drugačije reaguju od klasično raspoređivanje posla zaposlenima. I ovo može biti dobra motivacija i put ka uspehu.
Vrednujte i cenite svakog zaposlenog i potrudite se da se stvori dobra radna atmosfera. Pravilno se obraćajte zaposlenima i planove pravite uz njihovu pomoć. To je najbolji put ka uspehu i jedino što je potrebno da se radnici pravilno usmere i motivišu za što bolji učinak!
Komentari