Igračke za decu i edukacija
Igračke za decu mogu biti veoma efikasno sredstvo za učenje, bolje pamćenje, i razvijanje kako fizičkih, tako i psihičkih veština deteta. Od onih namenjenih najnižem uzrastu do onih za nešto starije mališane, igračke za decu značajno pomažu celokupnom dečijem razvoju, dok su pojedine njihove podvrste specijalno namenjene usavršavanju starih i razvijanju novih znanja. U ranijem dobu, to su obično predmeti koji pozitivno utiču na koordinaciju pokreta, dok su one namenjene većem broju godina, tu da podstiču kreativno saznavanje o slovima i brojevima.
Igračke za decu ranog uzrasta
Rani uzrast do dve ili tri godine, najpre uči reči i savladava koordinaciju pokreta. Stoga su i igračke za decu u ovom ranom periodu razvoja namenjene sticanju upravo ovakvih veština. Od zvečki raznih oblika i veličina do plišanih igračaka, sve one pomažu učenju reči, čvrstom držanju predmeta, kao i prebacivanju predmeta iz ruke u ruku i slično. Nakon što mališani nauče da hodaju, trebalo bi koristiti igračke za decu poput plišanih i običnih lopti za bacanje i šutiranje, guralica koje pomažu snalaženju u prostoru i većih mrežica za igru, u koje će ulaziti i izlaziti na razne načine. Sa druge strane, psihički razvoj pomažu igračke za decu u formi okvira u koje treba staviti razne geometrijske oblike, zatim razne slagalice u kojima se pomeranjem do pet elemenata može stvoriti slika.
Period od druge do pete godina
U ovom periodu mališani najviše uče o svetu oko sebe, te bi pravilno odabrane igračke za decu i u ovim godinama trebalo da podstaknu sticanje novih znanja i veština. Tu bi trebalo najviše misliti na maštu i kreativnost, koje će kasnije doprinositi boljoj komunikaciji i zdravim socijalnim odnosima. Tako se plišane igračke za decu ili lutke mogu koristiti za glumu jednostavnih i komplikovanih uloga, što će razvijati emocije i empatiju. Na ovaj način, mališani mogu naučiti i o kontroli agresije, ali i o strpljenju. Sa druge strane, fizički razvoj podstiču igračke za decu poput malih bicikala, zatim komplikovanijih slagalica, bojanki i slikarskih setova, koji decu uče preciznosti i stabilnijim pokretima, ali i razvijaju maštu i posredno dopinose razvoju u zdravu ličnost. U ovom periodu, već se može početi sa uvođenjem kocki od kojih bi se pravili razni oblici.
Igračke za decu predškolskog uzrasta
Pred školu, igračke za decu uglavnom se na različite načine povezuju sa učenjem slova i brojeva. Stoga su table za pisanje, igranje škole, učitelja i đaka, kao i računaljke, najdragocenije igračke za decu ovog uzrasta. Pisanje se može učiti i tzv. crtanjem slova i brojeva u raznim bojama na ovim tablama, što podstiče fotografsko pamćenje. U ovom dobu, na scenu bi trebalo da stupe i nešto komplikovanije igračke za decu poput slagalica sa više delova i sitnijih kocki od kojih će se praviti različiti oblici. Takođe, jednostavniji modeli aviona, automobila i kamiona, poput maketa koje treba sastaviti, u predškolskom periodu treba da budu glavni izbor. Sve igračke za decu do kojih mališani treba da dođu svojim strpljenjem, trudom i zalaganjem, okupiraće njihovu pažnju, zabaviti i naučiti, te pre svega treba birati one koje poseduju ovakve karakteristike.
Komentari