Kako da uredite kancelariju u kući
Uređenje kancelarije u kući može biti posebno izazovan i zanimljiv zadatak. Treba pronaći kutak u domu koji će biti dovoljno inspirativan, a opet izolovan od ostatka dešavanja u kući.
U svakoj kancelariji može doći do ometanja, ali kada radite od kuće, onda je sasvim izvesno da će prekidi u radu biti češći. Iako možda nećete moći da potpuno uklonite sve smetnje, možete osmisliti radno okruženje koje će vam pomoći da ostvarite uspeh bez mnogo stresa. Suština je da uredite kućnu kancelariju tako da u njoj možete da se fokusirate na svoje radne zadatke.
Pripremili smo nekoliko praktičnih saveta koji će vam pomoći da uredite prostor za produktivan i kreativan rad kod kuće.
Izaberite najbolje mesto

Foto: Unsplash.com
Mesto je ključno prilikom uređenja kućne kancelarije. Idealan scenario podrazumeva da imate dovoljno prostora u kući ili stanu da uredite svoje radno mesto u zasebnoj sobi. Ukoliko to nije slučaj, onda pažljivo treba proceniti koji kutak ili ugao će biti najbolji za rad.
Ako ste zauzeta mama, prostor kuhinjskog stola može biti idealno mesto za paralelno obavljanje poslovnih i kućnih zadataka. Sa druge strane, oni koji ne žele da usavršavaju svoje multitasking veštine treba da izaberu prostor koji je daleko od dnevne dinamike i svih ometanja ostalih članova domaćinstva.
U oba slučaja, veoma je važno da imate prostor koji možete koristiti samo za posao. To može biti i određeno mesto za kuhinjskim stolom. Ključ je u odvajanju radnog prostora od opuštajućeg – to vam pomaže da se usredsredite u tom specifičnom okruženju.
Uložite u kvalitetan radni sto i stolicu
Sedenje za stolom i računarom šest do osam sati dnevno neće biti dobro za vašu kičmu, a ni koncentraciju – ako vam je neudobno. Izaberite radni sto koji je dovoljno širok za vaš kompjuter i sve ostalo potrebno za obavljanje vašeg posla. U idealnom slučaju, sto treba da ima najmanje 120 cm širine.
No, ako vam osim laptopa ne treba ništa drugo na stolu, pa čak ni prostor za vođenje beleški, onda možete kupiti i sto manje širine. Što se visine tiče, najbolje će biti da ne bude previsok, od 70 do 75 centimetara je sasvim prihvatljivo.
Kada su u pitanju kancelarijske stolice, svako ulaganje u kvalitetnu stolicu koja je udobna i podesiva višestruko će vam se isplatiti. Kada imate podršku za leđa i vrat, oslonac za ruke i mogućnost da podešavate visinu pre svojim potrebama, svaki posao ćete raditi lakše. Veoma je važno da vam u toku rada bude prijatno, da nemate bol u leđima koji vas dekoncentriše i zbog kog često pravite greške. Kada u jednoj stolici nađete ergonomsku podršku i komfor, bićete na korak bliže efikasnim rezultatima i profesionalnije ćete pristupati poslu.
Napravite dovoljno mesta za skladištenje
Veliki uticaj na produktivnost u radu, bez obzira na to da li radite u kancelariji u firmi ili kod kuće, imaće prostor koji ste predvideli za skladištenje potrebne dokumentacije. Ovaj segment se često zanemaruje prilikom dizajniranja kućne kancelarije. Ne pravite tu grešku, već obavezno uključite dovoljno polica, ormarića ili fioka za sve one papire i radni materijal od značaja.
Organizujte ih prema toku posla. Na primer, nadohvat ruke vam treba biti sve ono što vam je potrebno za radni zadatak koji trenutno obavljate. Pronađite način tj. sistem za arhiviranje svega onog što završite. Takođe, ne zaboravite na sve one referentne materijale koje koristite. Poželjno je da priručnici, katalozi i knjige koje upotrebljavate s vremena na vreme budu na polici blizu stola tako da su vam uvek pri ruci.
Obezbedite prirodno osvetljenje

Foto: Unsplash.com
Od suštinskog značaja za produktivan i skoncentrisan rad u svakoj kancelariji je izvor prirodnog svetla. Ukoliko je to moguće, za kućni radni prostor izaberite mesto koje je dobro osvetljeno i ima lep pogled.
Postavite radni sto da bude okrenut prema prozoru ili na mesto gde svetlo neće uticati na ekran računara. Smanjite odsjaj postavljanjem prozračnih zavesa ili žaluzina, tako da ne zatamnite prostoriju previše. Uvek postoje načini da prirodno svetlo “poboljšate”. Možete okrečiti zidove u svetliju boju ili postaviti ogledalo.
Osim prirodnog svetla, oslonite se i na veštačku rasvetu. Nekad će plafonsko osvetljenje biti dovoljno, a nekad će biti potrebno uključiti i dodatne lampe. Stona lampa će vam obezbediti dobro osvetljenje zadataka bez senki i biti odlično dodatno osvetljenje uveče.
Idealno bi bilo kad biste imali lep pogled kroz prozor na dvorište ili park. Međutim, kada za to ne postoje uslovi, inspiraciju potražite u samom prostoru. Sto možete postaviti da gleda prema vratima ili uza zid na koji ćete okačiti umetničke fotografije ili inspirativne poruke. Važno je samo da to bude nešto prijatno za oči u časovima odmora i fokusiranja na sledeći radni zadatak.
Okrečite zidove u boju koju volite
Ko kaže da radni prostor mora biti monoton, a zidovi “poslovno” beli ili sivi? Jedna od velikih prednosti uređenja kancelarije u sopstvenom domu je što možete postaviti sve što vam se dopada. Potrebna vam je boja koja će vas podstaknuti na rad i zbog koje ćete stalno imati kreativne ideje na pameti. Koja je to boja koja vama prija? Umirujuća žuta, vesela narandžasta ili svetlo zelena boja mogu biti savršen izbor, kada znate da utiču pozitivno na vaše raspoloženje.
Ne zaboravite na inspirativne detalje

Foto: Pixabay.com
Umetnička fotografija, uramljeni motivacioni citati, unikatna saksija, podsetnik-tabla, pa čak i kanta za otpatke umotana u neku lepu tkaninu, svaki dekorativni detalj je od značaja za vaše radno okruženje. Posebno je važno kad dizajnirate svoj radni prostor da mu date lični pečat.
Iako ste u svom domu i okruženi ste svojim stvarima (pa i ukućanima), bitno je da na svom radnom stolu imate nekoliko predmeta koji su vam značajni i koji vas održavaju motivisanim.
Ono što funkcioniše za jednu osobu, možda neće za drugu. Ako niste sigurni šta je idealna kombinacija kreativnosti i produktivnosti za vas, onda testirajte nekoliko novih ideja. Stvar je upravo u tome što je vaša kancelarija vaš prostor, te je glavni zadatak da se pobrinite da se tako u njoj i osećate.
Komentari