Kako pokrenuti preduzeće?

Ako ste upravo pokrenuli ili želite da pokrenete svoju internet prodavnicu ili sopstveni biznis, čestitamo! Potrebna je neobična strast i istrajnost da bi se stiglo do cilja i da bi se postigao uspeh.

Međutim, kao što znate, vlasništvo nad preduzećem podrazumeva mnogo odgovornosti, a uz to spisak obaveza stalno se proširuje. Pokretanje biznisa znači da se u poslu morati susresti i sa brojnim knjigovodstvenim zadacima koji su početnicima u poslu uglavnom ozbiljan izazov. Zato je tu knjigovodstvena agencija HLB da pomogne i nađe rešenje za svaki preduzenički problem i da ponudi pitanja koja mahom svi biznis početnici postavljaju.

Međutim, dok se ne pronađe odlična knjigovodstvena agencija za vas, evo nekoliko saveta šta svaki preduzetnik treba da uradi na početku pokretanja svog biznisa:

  • Otvorite bankovni račun;
  • Pratite svoje troškove;
  • Razvijti knjigovodstveni sistem;
  • Odredite sistem zarada;
  • Odredite način na koji ćete sebe plaćati;
  • Utvrdite svoje poreske obaveze;
  • Povremeno preispitujte svoje metode.

Korak broj jedan jeste bankovni račun!

Nakon što legalno registrujete preduzeće, moraćete negde da čuvate svoj poslovni prihod. Ako imate zaseban bankovni račun, evidencija se razlikuje i olakšaće vam poslovanje kada na red dođe plaćanje poreza. Takođe štiti vašu ličnu imovinu u nepredviđenim slučajevima poput bankrota, tužbi ili revizije. A ako želite finansiranje, kako od kreditora, tako i od investitora, jaka poslovna finansijska evidencija može vam i te kako pomoći za odobravanje sredstava.

Imajte na umu da su sva preduzeća i korporacije zakonski obavezni da imaju zaseban bankovni račun za poslovanje. Samostalnim preduzetnicima se svakako preporučuje posedovanje posebnog računa.

Otvorite račun za proveru preduzeća, a zatim se pobrinite za štedne račune koji će vam pomoći da organizujete sredstva i planirate porez. Zatim razmotrite posedovanje poslovne kreditne kartice da bi vam i krediti bili dostupni. Kredit je važan, iako se mnogima ne mili, kako bi se osiguralno finansiranje poslovnih aktivnosti u budućnosti. Korporacije i preduzeća moraju da koriste zasebnu kreditnu karticu kako bi izbegli mešanje lične i poslovne imovine.

Da biste otvorili račun u poslovnoj banci, biće vam potrebno ime preduzeća, a oko ostalih dokumenata posavetujte se sa predstavnicima banaka kako biste došli pripremljeni na sastanak.

Obavezno pratite svoje troškove!

Temelj čvrstog poslovanja jeste efikasno i tačno praćenje troškova. To je presudan korak koji vam omogućava da pratite rast svog poslovanja, sastavljate finansijske izveštaje, pratite dobitne troškove, pripremate poreske prijave i legitimišete svoje prijave.

Od trenutka kada pokrenete preduzeće uspostavite sistem za organizovanje računa i drugih važnih evidencija ili se pobrinite da pouzdana knjigovodstvena agencija to učini umesto vas. 

Međutim, postoji pet vrsta troškova na koje treba obratiti posebnu pažnju, a to su:

  • Obroci i zabava. 
  • Poslovna putovanja van grada.
  • Troškovi u vezi sa vozilom.
  • Računi za poklone;
  • Računi u vezi sa kućnim kancelarijama.

Imajte na umu da osnivanje preduzeća u kućnim uslovima jeste odličan način da se režijski troškovi smanje. U troškove nećete uračunati deo kuće koji se koristi za posao, kao i kućni internet, mobilni telefon, a nećete morati ni da placate troškove prevoza do posla i nazad.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *