Koje sportske vesti su najpopularnije u Srbiji?
Industrija sporta, prema već zastarelom izveštaju iz 2014. godine, zarađuje čak 620 milijardi dolara godišnje. Samim tim sportske vesti predstavljaju sastavni deo svakog medijskog sadržaja, počevši od televizijskih dnevnika do stranica malih lokalnih listova.
Milioni ljudi svakodnevno prate sportske vesti – bilo putem novina, koje imaju posebne sportske redakcije, gledajući televiziju ili se informišući na internetu i društvenim mrežama – ne manjka broj čitalaca i gledalaca koji žele da saznaju sve o sportskim nadmetanjima.
Sportske vesti u svetu i u Srbiji
U svetu su ubedljivo najviše čitane i gledane fudbalske sportske vesti – čak 4 milijarde ljudi fanatično prati sadržaje o najvažnijoj sporednoj stvari na svetu. Odmah za fudbalom je kriket – koji prati 2,5 milijarde ljudi, pa hokej sa 2 milijarde. Za hokejom sledi tenis koji prati gotovo milijardu ljudi. Zanimljivo je da posle tenisa sledi odbojka sa 900 miliona, stoni tenis sa 875 miliona, dok je košarka tek na sedmom mestu sa 825 miliona gledalaca i čitalaca.
U Srbiji je situacija malo drugačija. Sportske vesti o kriketu i stonom tenisu, koji su tradicionalno popularni u mnogoljudnoj Aziji, nisu „zaživele“ u našoj zemlji. Hokej ima istu sudbinu u Srbiji, iako je izuzetno gledan u SAD, Kanadi, severnoj Evropi i Rusiji.
Očekivano, fudbal je na prvom mestu u našoj zemlji, posebno vesti vezane za FK Crvena Zvezda i FK Partizan. Takođe su čitane informacije o malobrojnim uspesima naše fudbalske reprezentacije. Velika fudbalska takmičenja, poput Lige šampiona, svetskih i evropskih prvenstava predstavljaju glavne sportske vesti u našoj zemlji – čak i kada naša reprezentacija i klubovi ne učestvuju na tim takmičenjima.
Na drugom mestu u Srbiji je beli sport. Uspesi koje su postigli Novak Đoković, Viktor Troicki, Ana Ivanović i Jelena Janković doveli su do ogromnog skoka popularnosti tenisa u našoj zemlji. Srpski teniseri su osvajali najvažnije turnire na planeti – zbog čega su stekli fanatične fanove, kojima ne smeta čak ni vremenska razlika, pa su spremni da gledaju mečeve i prate sportske vesti do duboko u noć.
Na trećem mestu je košarka, što i ne čudi, pošto Srbiju mnogi smatraju zemljom košarke. Nekadašnje velike uspehe naše reprezentacije i dalje pamti veliki broj ljudi u Srbiji. U poslednje vreme sve je popularnija američka NBA liga, kojom su zavladali naši sunarodnici.
Informacija da je Nikola Jokić postao MVP američke lige je za kratko vreme postala najčitanija vest u Srbiji. Pored „Džokera“ u NBA igraju i Nemanja Bjelica, Bogdan Bogdanović, i Aleksej Pokuševski, pa samim tim sportske vesti i izveštaji sa američkog parketa imaju ogroman broj čitalaca u Srbiji.
Sportske vesti su više od sporta
Ljudi uvek žele da saznaju više o svojim herojima, pa su tako čitane i informacije i zanimljivosti o privatnom životu sportista, iako ne spadaju u sportske vesti, već u „soft njuz“ – zabavni sadržaj.
Bilo da su u pitanju ljubavni životi proslavljenih srpskih sportista, Jokićeva ljubav prema rodnom Somboru i konjima ili stajling Jelene Đoković, te vesti redovno nalaze svoje mesto među izveštajima sa utakmica ili prenosima takmičenja.
I informacije o transferima, koje zbog milionskih cifara više spadaju u finansijske nego u sportske vesti, često izazivaju veliko zanimanje čitalaca u Srbiji.
Budućnost sportskog novinarstva je poprilično sigurna. Iako veliki broj faktora utiče na popularnost i potražnju za određenim vestima, sigurno je da se u bližoj budućnosti ni u Srbiji ni u svetu neće promeniti trend čitanosti sportskih vesti i uspesima omiljenih klubova i takmičara.
Komentari