Obrazovanje u gradskim vrtićima

Obrazovanje u gradskim vrtićima predstavlja temu koja je izuzetno važna za razvoj našeg društva. Predškolsko obrazovanje prvenstveno podstiče rani razvoj dece, dok sa druge strane omogućava roditeljima da nesmetano završe svoje dnevne radne obaveze. U pitanju je životni balans koji je svima više nego potreban i gde nam jednostavno treba pomoć.

dete-1

Koristi od ranog bavljenja decom su višestruke. Ukoliko posmatramo sa društvenog aspekta, deca postaju uspešnija u školi i broj obrazovanih ljudi u našoj zemlji se povećava. Drugim rečima, deci je vreme organizovano kako bi nesmetano mogli da razvijaju različite veštine i sposobnosti. Na taj način, oni uspsotavljaju pravu osnovu na vreme, kako bi kasnije mogli dalje da napreduju i da se usavršavaju. Treba imati i u vidu da adekvatno obrazovanje u gradskim vrtićima popravlja zdravlje dece.

U proteklih nekoliko decenija, studije su pokazale da rad sa decom i uspostavljanje pravih navika na vreme ima direktan uticaj na način na koji naši najmlađi razmišljaju, donose odluke, u kojoj meri se socijalizuju i postaju svesni svog okruženja. Talenti se tako brzo otkrivaju i na njima može odmah da se radi. I to je jako važno i ono što nama dosta nedostaje, ako želimo da budemo iskreni. Naravno, to ne znači da se svaki talenat brzo otkrije, već da svako dete ima pažnju i brigu kada ga roditelji ostave ujutru u vrtiću.

Ne treba trošiti puno reči o tome kako naša deca brzo savladavaju prepreke kada je baratanje sa novim tehnologijama u pitanju. Ponekad se prosto čini neverovatnim koliko oni zapravo brzo kapiraju. Naravno, u svemu treba biti umeren, pa tako i sa tehnologijom. Deci je ponekad teško objasniti da u svemu treba biti umeren i odvojiti ih od ekrana.

Obrazovanje u gradskim vrtićima bi trebalo da osmisli dovoljno zabavan i kreativan program kako bi deca zapravo htela da budu deo njega. U krajnjoj liniji, deca će moći da se igraju sa telefonima i tabletima, ali umereno. Svakako da ne želimo da vidimo sliku u kojoj dvorište vrtića prazno, a deca sede u hladu igrajući igrice na telefonima. Da, neka deca u vrtiću imaju telefone…

Većina vaspitača i vaspitačica, kao i vodećih svetskih stručnjaka misli da deca najbolje uče kada nisu pod nepotrebnim pritiskom. U vrtiću, oni imaju priliku da se druže sa vršnjacima, provode vreme napolju i budu aktivni. Uz adekvatan raspored i balans različitih aktivnosti, koreni socijalnih i emotivnih veština se uspostavljaju, a deci je sve vreme zabavno da budu deo svega toga.

Konačno, obrazovanje u gradskim vrtićima daje priliku roditeljima da kvaltetnije provode vreme sa njihovom decom. Dok su oni završile svoje obaveze na poslu, deca su svoju produktivnost imala u vrtiću, te kod kuće vreme može da se posveti zbližavanju i zabavi. Naravno, opciju su raznovrsne, ali poenta cele priče je da niti jedna strana ne pati u celom procesu. Mališani u vrtiću dobijaju ono što su roditelji želeli od samog starta – kreativan obrazovni i društveni raspored, a ne previše slobodnog vremena.

Samo treba biti strpljiv i shvatiti da je ovaj period jako važan. Reprize nema, a ne postoji ništa gore i stresnije nego kada se izgradi pogrešna osnova koju treba korigovati kasnije. Nemojte biti u toj grupi.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *