Optimizacija poslovanja – šta je budućnost?

Disruptivne tehnologije su inovacije koje kreiraju nove proizvode koji zadovoljavaju potpuno nove potrebe potrošača koje do tada nisu ni postojale. Menjaju tržište određenog proizvoda i omogućavaju novoj grupi potrošača pristup proizvodu koji je ranije bio dostupan samo određenim grupama potrošača (npr. onih sa visokim dohotkom). Biznis koji se zasniva na disruptivnim inovacijama je specifičan i ima niže profitne stope, jednostavne proizvode i manje ciljno tržište.

Optimizacija poslovanja, slika: https://www.pexels.com

Optimizacija poslovanja

Brajan Solis je digitalni analitičar i autor nekoliko knjiga koje se bave digitalnim marketingom, razvojnim modelima i iskustvima kupaca u oblasti brendiranja.

Izučava disruptivnu tehnologiju i njen uticaj na poslovanje.

Autor je sledećih knjiga: ”The End of Business As Usual”, “Engage : The Complete Guide for Brands and Businesses to Build, Cultivate and Measure Success in the New Web”, “ X : the Experience When Business Meets Design”,  “What’s the Future Of Business : Changing the Way Businesses Create Experiences”.

Za one koje zanima ova tematika preporučujem i Brajana Trejsija i njegov opus knjiga, a možete se informisati više o seminaru optimizacija poslovanja koji je održao u Sava Centru, aprila meseca u Beogradu.

 Imate li na odgovor na pitanje koje svi postavljaju: WTF?

 (What’s the Future Of Business)

 

Solis pruža čitatocu nove mentalne i vizualne modele koji bi mogli biti od velike koristi za marketing stručnjake i preduzetnike. Čak i ako ste posao potpuno usaglasili sa digitalnom revolucijom, uvek je korisno naučiti nove cake, kako u vlastitom radu tako i u komunikaciji unutar vaše organizacije. Uostalom, posao marketing stručnjaka i jeste da unosi nove paradigme u sistem organizacije posla.

 

 “Šta je budućnost poslovanja : kako novi način poslovanja stvara nova iskustva”(What’s the Future Of Business : Changing the Way Businesses create Experiences) Brajana Solisa je knjiga koja podseća formom na neku aplikaciju, vizuelna prezentacija koja kombinuje poslovanje i dizajn za kreiranje predviđenih iskustava. Njen je oblik neobičan. Solis je u saradnji sa kreativnim agencijama Mekanism i Social Object Factory napravio knjigu čiji sadržaj teče glatko, postoji „virtuelni klizač “ i imate osećaj kao da čitate virtuelnu knjigu. Reči i fraze su istaknute a stranice pune blokova teksta i grafike. Podnaslov knjige: “kako novi način poslovanja stvara nova iskustvase odnosi na Brajanove ideje o tome kako on zamišlja sintagmu budućeg poslovanja.

Generacija K

Nepobitna je činjenica rečenica autora daStvarati i ulagati u smislene stvari i deliti iskustva je budućnost poslovanja„. Solis stalno koristi stvaran svet analitike da objasni novu generaciju konektovanih potrošača/kupaca (generacija K) koji se pojavjuju na horizontu. Oni se ponašaju drugačije, oni su zahtevni, moćni i gusto povezani i nikako ih ne treba podcenjivati.

Novi sistem trgovine prednost daje Kupcima. „Generacija K“ ima sasvim drugačiji način donošenja odluka. Njihov digitalni životni stil ih objedinjuje oko interesa i ponašanja. Solis daje savete o tome kako uskladiti poslovne ciljeve i strategije na osnovu “generacije K”. Stara metrika koja je važila pre digitalne ere: vreme čekanja, vreme razrešenja zahteva sad je zamenjena preporukama, opisima, zagovaranjem i pregovaranjem, povratakom ulaganja i direktno je u vezi sa korisničkom podrškom.

Za više detalje u ovoj oblasti pročitajte članak „Kojoj generaciji vi pripadate?

Knjiga se trudi da nađe odgovor na još jedno pitanje: kako najbolje kompanije i dalje imaju sve kraći vek trajanja?

Lista kompanija koje nisu dugo opstale kao npr. Borders, Kodak, Tower Records, Woolworth… i dalje nastavlja da raste. Današnje vodeće kompanije su (može biti) već zastarele, ali toga su svesne kad je već suvišne kasno.

“Iskustva koja ljudi imaju s vašim proizvodom ili kompanijom definišu brend kroz izraze koje dele. Vaš rad mora biti fokusiran na izraze a ne na utiske”,

savetuje Solis. Solis primenjuje digitalnu antropologiju u dijalogu koji je čisto tehnološki. Knjiga „Šta je budućnost poslovanja“(WTF), produbiće ovu raspravu i njen uticaj.

Četiri trenutaka istine

Solis nedvosmisleno ističe: u digitalnoj eri kompanije u donošenju odluka prolaze kroz četiri trenutka istine:

Nulti trenutak istine – vreme pre nego ljudi nešto kupe, stvaranje utisaka na osnovu zahteva korisnika/kupaca, kad ljudi online pretražuju šta žele;

Prvi trenutak istine – razmatranje kupovine (na osnovu onoga što kupci misle kad vide određeni proizvod ili možda i pre nego pročitaju opis samog proizvoda);

Drugi trenutak istine – iskustveni doživljaj korišćenja proizvoda kao i načini na koji im dobavljači izlaze u susret i pružaju podršku;

Konačni trenutak istine – kupac deli svoje iskustvo (preko svih mogućih kanala i mreža) sa drugim potencijalnim kupcima. Potrošači danas razgovaraju i diskutuju o proizvodima na forumima, preko društvenih mreža. Mišljenje se traži na Tviteru, Fejsbuku… U zavisnosti od toga kakve informacije oni imaju o toj temi, toliko će neki brend biti relevantan te zato svaka firma koja posluje online mora znati šta je njena internet strategija.

Ovaj „uticaj petlje„, kako ga naziva Solis, utiče na svaki trenutak istine i postaje bogatiji preko zajedničkih iskustava deljenih na Youtubu, blogu, preko pretraživača, zajednica i raznih aplikacija.

Knjiga donosi savete i informacije o tome kako dopreti do kupca u svetu u kom on ranije zna za vas, nego vi za njega.

Sve ove lekcije iz knjige su možda namenjene marketing stručnjacima koji rade analize odnosa preduzeće-potrošač ali su korisne i za odnos preduzeće-preduzeće.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *