Usporavanje starenja i poboljšavanje pamćenja uz pomoć škole stranih jezika
U čitavom svetu s obzirom na razvoj nauke i ekonomije, porastao je značaj stranih jezika. Danas, znati dodatno neki od stranih jezika označava snažan podsticaj da se ide u korak sa modernim društvom.
Motivi i želje za učenjem stranih jezika razlikuju se od osobe do osobe. Iz tih razloga postoje mnogi kursevi u školama stranih jezika, koje omogućavaju počev od detinjeg uzrasta pa do penzionera lako savladavanje stranog jezika bez obzira na godine.
Osobe trećeg doba i učenje stranog jezika
Ukoliko je učenje stranog jezika propušteno od najranijeg doba, moguće ga je nadoknaditi tokom života. Popularnost učenja stranog jezika posebno kod ljudi trećeg doba sve više raste. Obrazovni programi i kursevi jezika za starije ljude konfigurisani su tako da pomažu ne samo međuljudskoj komunikaciji, razmeni znanja i iskustava, hobijima već i poboljšanju pamćenja i očuvanju zapažanja. Ta potreba za očuvanjem zdravlja i aktivnog učešća u tehnološkom napretku vidna je i kod starije populacije stanovništva. Aktivan mozak, produktivnije razmišljanje, proširenje vokabulara, samodisciplina – ono su što krase svaku osobu trećeg doba koja se odluči na učenje stranog jezika samostalno ili u školama. Poznato je da sa godinama memorija postepeno propada, međutim uz mentalni rad to se može sprečiti. Demencija i drugi problemi koji nastaju starenjem mogu se u potpunosti izbeći uz pomoć umnog treninga pre svega jezičke konfiguracije. Ukoliko osoba svakog dana nauči po nekoliko novih reči ili fraza, samostalno sklapa rečenice, koristi saznanje i u praksi – to će imati pozitivne efekte na ljudski mozak. Starije osobe vole gastronomiju, imaju više slobodnog vremena za putovanja i različite hobije, no kakav god podsticaj postojao nikad neće biti kasno naučiti novi jezik. Ne stagnirajući u savremenosti, učeći kompjutersku pismenost i strani jezik, po naučnim istraživanjima to će starijim „studentima“ pomoći i po pitanju samopouzdanja i otklanjanju sumnje u lične sposobnosti.
Stereotipi i naučna istraživanja
Mnogo je dokaza da je savladavanje sekundarnog jezika kod odraslih znatno brže nego kod dece. Uopšteno, poznato je da starije osobe imaju već razvijen kognitivni sistem, pa nema mesta za diskriminaciju. Dosezajući odgovarajući nivo prilikom učenja stranog jezika starije osobe i penzioneri po naučnim istraživanjima brišu zastarelu teoriju o slaboj intelektualnoj pokretljivosti u zrelom dobu.
Strategije u učenju stranog jezika
Prilikom učenja stranih jezika, starija populacija se može susresti sa određenim iskušenjima. Smanjen čujni opseg, hronične bolesti, loš vid i drugi pratioci starenja mogu usporiti učenje jezika, međutim uz dobro odabrano osvetljenje, materijale, tehnike i pristupe – svakoj starijoj osobi se može pomoći u efikasnom savladavanju. Izmenjeni programi u školama stranih jezika i specifične strategije takođe su od velike važnosti.
Škole stranih jezika i obuke za odrasle
Svaka generacija, a posebno ona starija – uronjena u lingvističko okruženje, inspirisana je snovima o putovanjima. S obzirom da starije stanovništvo, a pre svega penzioneri nisu toliko sposobni za tehnološke inovacije kao mlađa populacija, škole stranih jezika moraju svoj pristup što bolje prilagoditi. Modifikovan nastavni program prema svakom starosnom dobu pomoćiće za esencijalno učenje stranog jezika. Škole stranih jezika imaju autentičan koncept za starije osobe koji će omogućiti ne samo karijerni napredak, olakšane konverzacijske veštine već i dobru samodisciplinu. Škole stranih jezika za prosečnu odraslu osobu mogu pomoći u održavanju njihove pažnje i aktivnog pamćenja uz poseban pristup multimedijalnih sadržaja i kreativnih testova, iako učenje sekundarnog jezika nije jednostavan zadatak.
Komentari