Zaboravite na plastične kese, cegeri i torbe su ponovo u modi
Plastične kese bile su prisutne u svim prodavnicama i objektima u našoj zemlji – veće, manje, providne ili obojene, gotovo da nema mesta gde ih nismo mogli videti. Prema novim zakonskim pravilima, a u svrhu zaštite životne sredine i smanjenja plastičnog otpada, od početka ove godine definisane su zabrane proizvodnje plastičnih kesa u nekim mestima.
Umesto plastičnih, danas je cilj povećati proizvodnju i promet biorazgradivih materijala, u koje se ubrajaju papirne kese, reklamne torbe i cegeri koji se mogu reciklirati. U nastavku teksta dajemo razloge zašto plastične kese su potisnute novim vrstama.
Plastične kese nisu biorazgradive
Osnovni problem sa upotrebom plastičnih kesa jeste što njihova proizvodnja i odlaganje nakon korišćenja nije ekološki opravdano. Jedna kesa se brzo proizvede, još brže potroži, a razlaže dugi niz godina na deponijama. Zato je cilj izbegavati upotrebu plastike u ove svrhe. PVC kese nisu „prijatelj“ zelenim površinama niti očuvanju prirode. Pored toga, ne mogu se reciklirati niti razgraditi na prirodan način, što stvara gomile nepotrebnog otpada koji nema mogućnost daljeg obnavljanja. Za razliku od njih, papirne kese, reklamne torbe i cegeri su ekološki opravdani, biorazgradivi i mogu se reciklirati, čak i kada imaju štampu na sebi, koja je takođe ekološki zasnovana.
Papirne kese, torbe i cegeri se višekratno koriste
Za razliku od tradicionalno poznatih PVC kesa koje se jednokratno koriste, lako pucaju i nemaju dugačak vek upotrebe, to nije slučaj sa drugim vrstama. Reklamne papirne kese, torbe i reklamni cegeri mogu se koristiti više puta, uz svako nošenje reklamirajući firmu koja ih štampa. Posebno torbe i cegeri imaju višekratnu upotrebu, i u drugim prilikama, ne samo za nošenje stvari iz prodavnice. Mogu da budu modni detalj, pogodne su za putovanja i druge povode, jer imaju veliki kvalitet i čvrstoću materijala izrade.
Papirne kese, torbe i cegeri su ujedno promo materijal
Plastične kese koriste se isključivo zbog potreba nošenja stvari i namirnica i nemaju nikakvu ulogu u marketinškim alatima preduzeća. Sa druge strane, papirne kese, reklamne torbe i cegeri važan su promotivni materijal. Na njima se štampaju različite ilustracije, logotipi, kontakti i nazivi kompanija, pa su vrlo primetne prilikom nošenja. Zato imaju veliku ulogu u promociji firmi koje ih štampaju sa ciljem da budu korisne kupcima, ali i da ih stalno podsećaju na njihovo poslovanje i aktivnosti. Štampa je najčešće sito ili preslikavanje ekološkim bojama.
PVC kese nisu društveno odgovorne
Dok papirne kese, torbe i cegeri predstavljaju ekološki zasnovane promo materijale preduzeća, plastične kese to upravo nisu. Ipak, to danas govori mnogo više od orijentacije ka kupovini određene vrste kesa. Sveukupne aktivnosti preduzeća se prate, porede i vrednuju. Politika društveno odgovornog poslovanja deo je svakog koraka koji preduzeća naprave. Tako, opredeljivanjem za papirne kese, reklamne torbe ili cegere umesto za PVC kese, preduzeća govore da vode računa o najsitnijim detaljima svog angažovanja, lokalnoj zajednici i društvu u celini. Briga za ekologiju jedan je od osnovnih postulata društvene odgovornosti. Upravo zbog toga, danas su popularnija, više vrednovana i preferanija preduzeća koja vode računa o ekologiji, pa makar to bilo vidljivo kroz papirne kese, reklamne torbe ili druge elemente.
PVC kese imale su neverovatno veliku upotrebu u našoj zemlji, ali je merama različitih politika napravljen uspeh ka smanjenju njihovog korišćenja. Jedna od njih je bila naplata kupcima, a zatim se uvode mere potpune zabrane proizvodnje. Sve to, dugoročno će imati pozitivne efekte na zaštitu životne sredine, savremenost poslovanja kompanija i korisnosti za kupce.
Komentari