Zaboravite na rigorozne dijete, plivajte svakodnevno i budite u formi

Plivanje nije samo aktivnost koja relaksira,već i aktivnost kojom možete imati brojne zdravstvene benefite.Redovno plivanje nudi širok spektar zdravstvenih prednosti posebno kod osoba starije dobi , jer ih čini mladjima u osećaju i u izgledu.

Plivanje

Umesto obaveze da  medicinska dijeta bude sastavni  deo vašeg dana,možete dati  sebi  oduška a višak kalorija potrošiti provodeći  vreme u rekreativnom plivanju.Na ovaj način će krenuti  postepeno mrsavljenje  i to će prijati vašem organizmu.

Plivanje u kontroli telesne težine

Dugo se mislilo da je uticaj hladne vode u odnosu na temperaturu tela nepovoljan kada se govori o mršavljenju. Stav je bio da ljudi otežano gube kilograme na taj način. Ti stavovi su revidirani. Plivanje je sada priznato kao aktivnost koja troši kalorije, i odlična je za održavanje težine pod kontrolom. Tačan broj kalorija zavisi naravno od vaše fiziologije i inteziteta kojim plivate. Kreće se u rasponu od 60-150 kalorija na svakih deset minuta neprekidnog plivanja u zavisnosti od stila. Takođe koristite u plivanju ukoliko ste u dobroj formi kratke deonice koje će predstavljati svojevrsna ubrzanja, sa odmorom od 10-20 sekundi izmedju svakog od njih. Deonice mogu biti 30 ili 50 m.

Sposobnost da uradite više sa manje napora

Plivanje nudi nešto što nijedna druga aerobna aktivnost ne nudi, sposobnost da vežbate i da izlažete svoj skeletni sistem prevelikom naporu.Kada je ljudsko telo u vodi ono automatski postaje lakše. Uronjeni do pojasa vi nosite samo 50% vaše težine. A ako ste u vodi do ramenog pojasa taj procenat će biti i znatno veći.To znači da je bazen idealna sredina za rad krutih mišića i bolnih zglobova, pogotovo ako ste gojazni ili patite od artritisa. I doktori daju preporuku da se u specifičnim stanjima plivanje koristi kao metod za vežbanje. Kod ljudi koji pate od artritisa idealno je ako se bazen zagreva jer će imati dodatni efekat na bol u zglobovima.

Povećajte mišićni tonus i snagu

Verovatno niste  nikada  videli nekoga ko pliva delfin,a  da je mlitav. Niste , naravno. Iz prostog razloga, jer je plivanje odličan način da se radi na povećanju tonusa i snage , naročito u poređenju sa nekim drugim aerobnim aktivnostima. U poređenju sa nekim ko trči u vodi je otpor dosta veći i svaki provlak ruke doprinosi povećanju snage tela.Plivanje je takodje pokazalo da ima sposobnost da utiče na gustinu kostiju kod osoba u menopauzi ili kod osoba sa osteoporozom. Jednom kada počnete da idete redovno na treninge plivanja neće vam trebati dugo da iz  fazeopuštenih mišića  pređete u fit fazu.

Poboljšajte fleksibilnost

Vežbe snage u teretani vam obično izoluju jedan deo tela koji je aktivan, dok je u plivanju situacija takva da je širok spektar mišića stalno u funkciji, pomažući zglobovima i ligamentima da budu fleksibilniji. Ruke se kreću u širokim lukovima,kukovi su angažovani kao i noge,a glava i kičma se rotiraju sa jedne na drugu stranu.Uzgred sa svakim pokretom i pomeranjem kroz vodu vi  vaše telo dodatno izdužujete od glave do pete.Naravno uvek možete dodatno istegnuti mišiće nakon plivanja u bazenu.

Zdravije srce

Plivanje je naporna aktivnost koja će učiniti vaše srce zdravim.Pored mišića grudi. leđa, ruku plivanje će ojačati i najvažniji mišić u vašem telu,srce. Srce će efikasnije pumpati krv i dovešće do boljeg protoka krvi kroz telo.Istraživanja pokazuju da se plivanje kao aerobna vežba odlično bori i protiv inflamatornih reakcija tela.Samo 30min plivanja dnevno mogu smanjiti rizik od srčanih oboljenja za 30-40 %. Takođe uticaj na smanjenje i regulisanje pritiska je odlična.

Sprečite astmu

Plivanje će ojačati vaš kapacitet pluća, što  može znatno smanjiti rizik od astme . Za razliku od vežbanja u zatvorenom prostoru ili napolju gde možete biti pod uticajem raznih alergena, plivanje u vlažnoj sredini vam omogućava da smanjite simptome koji mogu biti izazvani astmom. Pomoći će vam da izbegnete napade astme ako ste skloni njima i da ih lakše podnesete. Bolje ćete disati, manje hrkati. Imaćete zdravstveni benefit i posle godinu dana od kraja vaše aktivnosti. I ljudi koji nemaju problem sa astmom imaće uticaj na volumen pluća i tehnike disanja.

Poboljšajte nivo holesterola

Biti zdrav znači imati više dobrog holesterola  u odnosu na loš. Plivanje može dovesti u pravu ravnotežu ove vrednosti,zahvaljujući svojoj aerobnoj moći.Za svako povećanje od 1 % hdl holesterola ,rizik od smrti od srčanih bolesti opada 3,5 %. Plivanje će i vaš endotel  učiniti fleksibilnijim. Plivanje će vaše arterije očuvati gipkijim.

Manji rizik za dijabetes

Aerobne aktivnosti, naročito plivanje smanjuju rizik od dijabetesa.Sa samo 30 min plivanja tri puta nedeljno smanjiće te rizik od dijabetesa tipa 2 za 10 %.Ukoliko već imate dijabetes tipa 1, plivanje će vam značajno pomoći da povećate osetljivost na insulin.  150 minuta plivanja nedeljno će biti dovoljno da pomogne u kontroli glikemije.

 Lepše raspoloženje,manje stresa i bolje pamćenje

Neko je napisao da se iskusan plivač kada je u vodi, može svrstati među najsrećnije smrtnike,najsrećnijeg raspoloženja u uživanju u najsrećnijoj vežbi. Sva ova sreća je zbog oslobadjanja endorfina kao najprijatnije nus-pojave tokom plivanja i treninga. Plivanje može opustiti telo na isti način kao što to radi joga. Velikim delom zaslugu imaju pokreti istezanja i dubokog disanja. Plivanje je odlična meditativna vežba.Pored metafizičkih prednosti plivanja,istraživanja su pokazala da je zaista moguća bolja funkcija mozga koji će regenerisati ćelije izgubljene zbog stresa.

Živećete duže

Evo dobrog razloga da uskočite u bazen. Plivanje će prolongirati vaš život. Ako predhodnih devet razloga nisu bili dovoljni da vas ubede u zdravstvene prednosti plivanja možda će ova, plivanje vas može sačuvati od umiranja. Oni koji su plivali imali su 50% nižu stopu smrtnosti u odnosu na trkače,šetače.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *