Čemu služe dpf filteri?

Jedna od najbitnijih stvari, kada je reč o motornim vozilima, nebitno da li se radi o ličnom automobile, kamionu, autobusu, kombi vozilu, jeste da budete upućeni u to od čega su sastavljeni, šta sve čini njihovo kućište, te kako se ponašaju kada nastaju neki, bar najčešći I osnovni kvarovi.

Za sve ostalo su tu svakako oni kojima to jeste posao, ali znanje koje imate, može u velikoj meri da pomogne. Iako o njima ne zna svako šta su I čemu služe, dpf filteri su jedan od veoma važnih delova svakog vozila. Naime dpf filteri, kao što im I ime kaže, jesu filteri čestica čađi I nečistoća koji ne smeju da se nađu van izduvnog sistema vozila.

Još od 2009. godine, dpf filteri su postal obavezni deo svakog vozila kako bi se postigli EURO 5 standardi propisani zakonom. Oni su ti koji su odgovorni za smanjenje emisije štetnih gasova čak I do 80%, čime je postignut veliki ekološki uspeh, te je planeti I njenom okruženju data prilika da bude zdrava za svoje stanovništvo. Njegova funkcija, najjednostavnije rečeno, jeste da zarobi sve te čestice koje bi inače izašle slobodno u vazduh, a kako bi sam filter funkcionisao u najboljem mogućem smislu, potreban je redovan servis dpf filtera, kao I njegovo čišćenje.

U svemu tome, čišćenje dpf filtera je od velikog značaja, jer su zamene veoma skupe, te se označava kao regeneracija, koja može biti pasivna I aktivna.

Pasivna regenracija

Pasivna regeneracija se naziva pasivnom zbog toga što je sam automobile sprovodi. Regenracija se pokreće pod visokim temperaturama koje spaljuju sve nečistoće, a automobile, kamion ili neko drugo vozilo, čišćenje dpf filtera pokreće pri velikim brzinama, kada se pri izduvavanju vazduha stvaraju temperature oko 500 stepeni.

Međutim, iako motorno vozilo može da izvrši čišćenje dpf filtera, to nije dovoljno, jer se često dešava da ne bude dovršeno do kraja, zbog nenadanog kočenja, zbog dolaska na cilj, čime sečišćenje ostavlja na pola posla, zbog čega je svakako potrebna aktivna regeneracija.

Aktivna regeneracija

Aktivna regeneracija predstavlja fizičko čišćenje dpf filtera, koje je potrebno da se uradi s vremena na vreme. Čađ, nečistoće, koje filter zadržava kako ne bi došlo do velike emisije štetnih gasova I materija, ostaju I talože se, te je jedini I pravi način čišćenja filtera u stvari njegovo tretiranja visokim temperaturama.

Pod velikim temperaturama, sve nagomilane nečistoće se spaljuju, nakon čega se pretvaraju u pepeo, te je potrebno samo ih istresti iz dpf filtera, te se tako čišćenje dpf filtera u potpunosti završava. Međutim, postoje I mnogi drugi načini čišćenja dpf filtera koje treba zaobići, što zbog toga što se filter na taj način očisti na kratko, što zbog brojnih oštećenja koja nastaju.

Jedan od načina čišćenja dpf filtera jeste čišćenje jakim mlazom vode, što u suštini može da očisti filter, ali uz to čini I prilično velika oštećenja filter I katalizatoru koji se nalazi uz njega. Osim vode, ni čišćenje kiselinom nije dobra odluka, budući da kiselina stvara unutrašnja oštećenja dpf filtera, koja često dovode do toga da je potrebna potpuna zamena koja je veoma skupa.

 

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *