Najnovije vesti dana – Da li su društvene mreže preuzele ulogu medija?
Najnovije vesti dana svakodnevno predstavljaju informacije iz najrazličitijih oblasti našeg života – od vremenske prognoze koju obično prvo čitamo izjutra, kako bismo na primer znali kako ćemo se taj dan obući ili treba li da ponesemo kišobran, preko nekih dnevnih polititičkih i društvenih dešavanja, sve do rezultata mečeva naših omiljenih sportista koje čitamo uveče pred spavanje, najnovije vesti dana sastavni su deo naših života.
Kako vi saznajete najnovije vesti dana? Da li ste ona „stara škola“ koja vesti saznaje u informativnim presecima na televiziji ili možda na radiju, ili pak najnovije vesti dana čitate na portalima? Pored ovih navedenih mogućnosti postoji još jedna opcija, koje ponedak možda čak nismo ni svesni, ali koja polako i sigurno preovladava.
Najnovije vesti dana na portalima
Svi portali informativnog tipa, koji se bave prenošenjem informacija u realnom vremenu, nastoje da u tom prenošenju vesti do čitalaca budu što aktuelniji i brži. Na svakom informativnom portalu, među naupečatljivijim „detaljima“ na naslovnoj strani, je i rublika koja nas poziva da saznamo najnovije vesti dana. One su obično označene sintagmom „najnovije vesti“ ili pak samo rečju „najnovije“, a klik na ovo polje informativnih portala vodi nas do padajuće liste hronološki poređanih najnovijih vesti, i to od najsvežije, odnosno poslednje, dalje ka starijima i prvoj objavljenoj vesti tog dana.
Portalima je jako važno kako ova rubrika izgleda, jer će se gotovo svaki prosečan čitalac na ovoj rubrici zadržati duže – čitaoci se uglavnom ne zaustave na prvoj vesti na listi najnovijih vesti dana, već nakon te prve na koju su kliknuli, hronološki nastavljaju dalje, čitajući i ostale vesti iz ove rubrike jer se na taj način u najkraćem vremenu upoznaju sa najnovijim informacijama iz zemlje i sveta.
Ovo je takođe rubrika na portalima koja se najčešće dopunjuje i čiji se sadržaj najčešće „refrešuje“ novim informacima, pa čitaoci tako vrlo često biraju baš ovu rubriku kako bi se lako i brzo informisali o svemu što ih zanima.
Društvene mreže i najnovije vesti dana
Pored informativnih emisija na televiziji i radiju, kao i portala koji vesti plasiraju online, sve češće najnovije vesti dana možemo saznati i na društvenim mrežama. Kako se sve ovo odvija?
Najpre, uloga društvenih mreža, kao i nepregledna i raznovrsna publika koju one nude, jako je važna za funkcionisanje medija – kako internet portala, tako i televizijskih kanala ili štampanih medija. Svi oni svesni su potencijala koji ima široka publika na društvenim mrežama, pa preko svojih profila na Instagramu, Facebooku i Tviteru dalje plasiraju vesti. Plasiranje najnovijih vesti na društvenim mrežama obično je upakovano u vidu objava ili storija, pa najnovije vesti dana u vidu kratkih i sadržajnih informacija, danas možemo saznati i samo, na primer, pregledanjem priča na Instagramu na stranici medija koji pratite.
No, najnovije vesti dana na društvenim mrežama ne možemo saznati samo na ovaj način. Pametni telefoni koji su sa nama od jutra do mraka, omogućuju nam da u svakom trenutku bar na kratko postanemo reporteri i zabeležimo neku zanimljivost ili neko dešavanje na koje smo naišli. Nekada su to i neke negativne situacije, poput saobraćajnih nesreća, požara i drugih gradskih aktuelnosti. Društvene mreže omogućuju nam da ovakav sadržaj velikom brzinom preko svojih profila lansiramo u etar, pa najnovije vesti dana, naročito one iz našeg okruženja, sve češće možemo saznati i na ovaj način.
Komentari