Veoma bitne promene koje nas očekuju u Google analitici u 2023. godini: Budite spremni!
Gugl analitika kakvu smo do sada poznavali i koristili će se značajno promeniti ove godine. Ovaj gigant je najavio da od 1. jula zvanično prelazi na novi način prikupljanja podataka i njihovo beleženje, te nas uskoro očekuje sasvim nova platforma koja će značajno poboljšati marketing kampanje. Iako se ovaj datum čini kao dalek, te da imate dovoljno vremena da se pripremite, neophodno je što pre se prebaciti na novi vid praćenja analitike jer će vam GA4 omogućiti da poboljšate vašu strategiju ukoliko paralelno budete prikupljali podatke na obe platforme pre no što Google Analytics platforma ode u zaborav.
Merenje podataka i izveštavanje
Ovo predstavlja glavnu razliku između ove dve platforme – Google Analytics 4 beleži podatke na osnovu događaja tj. events, dok Universal Google Analytics beleži na osnovu sesija i prikaza stranica tj. page views. Drugim rečima, neće se promeniti samo način na koji se meri uspešnost i popularnost vašeg sajta, već i ono što ga suštinski određuje kao uspešnog i popularnog – njegova mogućnost da privuče, zainteresuje i zadrži posetioce. Dok je Gugl do sada merio broj ljudi koji pristupi vašem sajtu, sada će meriti svaku njihovu pojedinačnu aktivnost na njemu, od poseta i linkova koje klikću do obavljanja kupovine i fajlova koje skidaju sa njega.
Izgled platforme
Sam izgled platforme je potpuno drugačiji u odnosu na prethodnu verziju i primetno je odsustvo ili promenjena varijanta određenih statističkih podataka. U novoj verziji, moći ćete da pristupite svim podacima koji su relevantni za vaš sajt i da otkrijete sve detalje koje želite da znate o njima. Stvari kao što su broj pojedinačnih poseta sajtu, lokacija odakle posetioci dolaze, vreme koje oni provode koristeći vaš sajt i linkovi na koje klikću, biće vam dostupne i potpuno pregledne.
Uz to, skoro svaki podatak koji je važan za život i poziciju vašeg sajta moći ćete dodatno da istražite i upoznate do detalja, a to će vam pomoći da adekvatnije i uspešnije koristite svoj sajt, ali i da unesete određene izmene zbog kojih će biti efikasniji, sadržajniji i, najvažnije, popularniji nego ranije.
Šta uraditi?
Pre no što Gugl uvede sve ove promene, na vama je da reagujete brzo i efikasno. Najbolji način da to uradite jeste da podesite svoj GA4 nalog što pre i da se upoznate sa ovim sistemom pre 1. jula. Pošto je ceo taj proces vrlo kompleksan i komplikovan, naročito za vlasnike sajtova koji do sada nisu imali iskustva sa Gugl analitikom, najbolje je pronaći nekoga sa iskustvom, ne samo postojeće analitike, već i one koja nam stiže u susret.
Tako, na primer, stručnjaci iz firme Four Dots mogu to da urade za vas, a na ovaj način će se postupak planiranja, pripreme, migracije, testiranja i otklanjanja grešaka izvesti na najbolji mogući način. Ova firma se bavi svakim od ovih procesa i zbog toga će precizna GA4 analitika koja će vam biti dostupna nakon njihove intervencije zaista značiti za vaš sajt u budućnosti – bićete spremni za sve promene i moći ćete da iskoristite sve prednosti nove platforme za analitiku.
Promene u sferi marketinga
Najzad, kako će se sve ove promene odraziti na marketing i, konačno, zaradu sajtova? Na prvi pogled, vrlo negativno, jer vlasnici sajtova ili brendova koji se na njima reklamiraju više neće moći da formiraju svoju potencijalnu listu kupaca na osnovu demografskih podataka i lokacije, što im je do sada bilo dostupno prema Gugl analitici. Umesto toga, biće im dostupne druge vrste podataka, a njihov marketing će sada postati opštiji i usmereniji na veću grupu ljudi, što bi potencijalno moglo da donese bolju zaradu, ali će taj proces trajati duže nego sada.
Promene koje nas očekuju u Gugl analitici nisu bezazlene, niti jednostavne. Migracija na novi sistem može da potraje i da se pokaže kao vrlo težak i zahtevan posao, ali, ako se konsultujete sa stručnjacima iz ove oblasti, sigurno ćete se spremiti na vreme i dočekati ove promene otvorenih ruku!
Komentari