Važnost optimizacije sajta za online prodavnice
Konkurencija online prodavnica je danas sve veća i veća. Ipak, to ne znači da svaka online prodavnica ima isti uspeh na tržištu. Mnogo faktora utiče na to kakav će prodavnica imati rezultat, ali jedno je sigurno, optimizacija online prodavnica je ta koja je postavlja na sam vrh pretraživača i tako povećava šansu za njenim uspešnim poslovanjem, što znači ostvarivanje profita za svakog vlasnika.
Faktori koji utiču na dobru optimizaciju online prodavnice su razni, a samo neki od njih su: analiza i upotreba ključnih reči, gustina ključnih reči, struktura naziva proizvoda, opisi proizvoda i još mnogo drugih. Da bi optimizacija bila uspešna, potrebno je posvetiti vreme i trud i očekivani rezultati će biti vrlo brzo primećeni.
Zašto je važna SEO optimizacija za online prodavnice?
Velika većina ljudi informacije traži prvo na internetu, gde uz pomoć pretraživača, korisnici dobijaju odgovore na postavljena pitanja. Od količine podataka i rezultata koji se prikazuju na pretraživaču, ljudi u 90% slučajeva otvaraju samo prvu stranu rezultata pretrage.
Visoko pozicioniranje na pretraživačima omogućava SEO optimizacija koja je urađena na dobar i odgovarajući način. Suština i svrha optimizovane prodavnice je privlačenje velikog broja posetilaca sa ciljem da postanu vaši kupci. Jer, glavni razlog zašto se online prodavnice kreiraju jesu – ljudi, odnosno njihovi posetioci. Što znači da online prodavnice treba da budu prilagođene pre svega njihovim korisnicima usluga ili proizvoda.
U pretraživačima se svakodnevno pretražuje na desetine ključnih reči pomoću kojih korisnici dolaze do informacija. Zato je neophodno urediti stranice za brže i lakše učitavanje, kako bi ih korisnici lako pronašli. Na osnovu upita i unesenog pojma u pretraživač, pojavljuju se stranice kao rezultat pretrage na koju posetioci odlaze i tako se dalje informišu o stvarima za kojim tragaju.
Dobro optimizovana online prodavnica – veći saobraćaj na sajtu
Glavni cilj SEO optimizacije je povećanje saobraćaja na veb stranici. Povećanjem vidljivosti i rangiranja se automatski povećava i promet posetioca. Da li ste znali da 32% klikova dobija stranica koje se nalazi na prvom mestu pretraživača? Ukoliko dođe do pomeranja za jedno mesto iznad u rezultatima, stopa učestalosti klikova te stranice se povećava za 30,8%.
Na pretraživačima možete videti i nultu poziciju, odnosno #0 koja se pojavljuje iznad URL-a koji se nalazi na prvom mestu. Prikazani sadržaj na nultoj poziciji odgovara na pitanje koje je postavljeno i pruža podsticaj za organski rast stranice.
SEO optimizacija povećava saobraćaj i omogućava da što veći broj ljudi pronađe vašu veb stranicu putem pretraživača. Idealno je da se pronađete na prvom mestu pretrage, međutim osnovno poštovanje SEO smernica će vam pomoći da se rangirate među prvih pet pozicija na pretraživaču, što takođe čini vrh na prvoj stranici, dakle dobro pozicioniranje.
Da bi posetioci online prodavnice postali verni posetioci, kasnije i kupci, neophodno je da osete pozitivno korisničko iskustvo. Zbog toga je važno pažnju posvetiti kvalitetu sadržaja na stranicama i ispitati da li je online prodavnica prilagođena za mobilne uređaje (mobile friendly). Što znači, kako bi sajt izgledao podjednako dobro ukoliko mu se pristupi sa drugih uređaja (tablet, PC ili mobilni telefon) mora da bude responsive. Responsive sajt prepoznaje sve uređaje i prilagođava prikaz sajta svakom od njih.
Posetu samo jedne stranice možete da smanjite povećanjem brzine učitavanja stranica i povezivanjem relevantnog sadržaja pomoću internih linkova. Tako posetioce podstičete da provode više vremena na sajtu. Glavni razlog važnosti brzine učitavanja sajta je taj što utiče na broj ostvarenih konverzija.
Ono što je važno za napomenuti jeste da, snalaženje u online prodavnici treba da bude jednostavno i lako za svakog posetioca. Poželjno je da organizacija sajta bude takva da ljudi mogu bez problema da dođu do proizvoda ili informacija koje su im potrebne. Ukoliko imate veći broj proizvoda u vašoj ponudi, kategorije i podkategorije su obavezni elementi koje je potrebno da izdvojite, upravo radi lakše navigacije.
Zaključak
Pisanje SEO tekstova, optimizacija brzine učitavanja stranica ili optimizacija za slike – mere su koje možete preduzeti kako biste se visoko rangirali na pretraživačima. Kada je reč o upotrebi ključnih reči – ne zatrpavajte sadržaj velikim brojem ključnih reči koje dovodi do preoptimizacije, odnosno stvaranja negativnog efekta i posledica za online prodavnicu.
Pozitivno korisničko iskustvo vam obezbeđuje lojalne posetioce i potencijalne kupce. Iz tog razloga ne zaboravite važnost komuniciranja sa posetiocima. Ostvarivanjem komunikacije sa publikom kroz sadržaj na stranicama ne povećavate samo prodaju, već poboljšavate i vidljivost na pretraživačima. Na pravi način optimizovana online prodavnica donosi korist svakom vlasniku. Cilj svake online prodavnice je da ostvaruje profit, u ovom slučaju kada se nalazite na dobro poziciji na pretraživaču, u odličnoj ste poziciji da taj cilj ostvarite.
Komentari