Moderni trendovi – štampa na tekstilu

Čovek, ali i njegovi potomci, kroz vekove su imali potrebu da svoju kreativnu stranu ličnosti iskažu kroz oslikavanje tekstila, tako je nastao jedan od najstarijih zanata, bojenje tekstila, koje će vremenom dobiti novu dimenziju u vidu štampe na tekstilu.

Prvobitno tragovi štampe na tekstilu vezuju se još za period Stare Grčke, ali pouzdani podaci, koji tačno ukazuju da je štampa na tekstilu postojala još pre 1500 godina u Kini, vezuju se za batik tehniku, iscrtavanje indigom tkanine koja je prethodno tretirana voskom. Ova tehnika se i danas, posle 1500 godina, koristi za ukrašavanje tekstila, posebno ambijentalnog dekora. Medjutim, danas je štampa na tekstilu daleko napredovala, pa se direktnom digitalnom štampom na tekstilu uz izuzetnu preciznost, jasne boje i postojanost štampe, dobija proizvod vrhunskog kvaliteta.

Digitalna štampa na tekstilu

Štampa na tekstilu nikada nije bila lakša i jednostavnija. U traganju za načinom kako da se pigmenti vežu za tekstilni materijal, došlo se do sintetičkih pigmenata koji pružaju veoma široke palete boja, ali je teško bilo naći tehniku kojom će se prevazići odredjena funkcionalna, ali i estetska ograničenja, sve dok se nije pojavila digitalna štampa na tekstilu. Digitalnom štampom na tekstilu dobija se otisak koji utiskivanjem postaje sastavni deo tkanine, ne šteteći njenu prirodnu strukturu, bez promene u fizičkim svojstvima tkanine, čuva se sva lepota i kvalitet tekstilnog materijala. Digitalna štampa na tekstilu obezbedjuje očuvanje prirodne površinske strukture tkanine, sa minimalnom intervencijom na sastav tkanine i njena fizičko mehanička svojstva. Najnoviji trend u ovoj delatnosti je direktna digitalna štampa na tekstilu koja obezbedjuje izuzetnu postojanost boja i otporna je na istezanja. Direktnom digitalnom štampom omogućeno je štampanje fotografija u njihovoj realnoj rezoluciji i pun kolor, a predstavlja jedan od najfinijih načina štampe na tekstilu, za koju je proces potpuno automatizovan i radi se u samo jednom prelazu preko tkanine. Ovakva štampa postojana je i na svetlim i na tamnim tkaninama.

Štampa na tekstilu kao reklama

Mnogo je štamparija koje se bave štampom na tekstilu, pa je danas vrlo jednostavno doći do vrhunskog kvaliteta u štampanju, koji će obezbediti da vaša reklama bude vidljiva i privlačna potencijalnim klijentima. Poslednjih godina je štampa na tekstilu jedan od najzastupljenijih načina reklamiranja, koji i te kako može uticati na razvoj i napredak poslovanja, zato što je ova vrsta štampe vrlo postojana, pa reklama u svakom trenutku ostavlja utisak kao da je tek izašla iz štampe. Uz kratko vreme trajanja procesa štampanja, svako ko se odluči za štampu na tekstilu dobija reklamu u vrlo kratkom roku, a u poslovnom svetu vreme je vrednost. Kakva god da je marketinška ideja u pitanju, digitalnom štampom na tekstilu, ona je lako ostvariva i vrlo dostupna širokom krugu potencijalnih klijenata, koji i te kako cene trud poslovnih partnera, da na kreativan i inovativan način, kroz razne proizvode od tekstila, koji su upotrebljivi u svakodnevnim prilikama, pokažu da žele da očuvaju postojeće poslovne odnose i izgrade neke nove poslovne veze. Ovaj vid reklame nikako ne treba da se zanemari, čak o njoj treba da se razmišlja dugoročno.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *