5 načina kako da poboljšate SEO i dominirate u lokalnoj pretrazi

Ako ste pratili SEO strategije u proteklom vremenu sigurno ste svestni jedne činjenice, a to je da se SEO konstantno menja. Zato ako želite da ostanete na vrhu u svakom smislu morate pratiti te promene i biti spremni da se suočite sa njima. Optimizacicija sajtova za Google pretragu se toliko razvila da je došlo čak do optimizacije za lokalnu pretregu odnosno „local SEO“. Danas je važnije nego ikada optimizovati on-site i off-site strategije za klijente i korisnike koji traže Vaš lokalni biznis.

Konkurencija je svuda oko nas, direktna i indirektna, i ako nismo rangirani na vrhu pretrage gubimo bitku sa konkurencijom koja je sve više okrenuta loklnom SEO-u. Evo nekih SEO taktika koje će vam pomoći da poboljšate Vaš rang za lokalne upite i da pobedite konkurenciju.

Prilagodite Title tag i meta Description lokalnoj pretrazi

Title tag i meta description su HTML elementi koje možete uređivati da opišete čime se bavite i da ukratko istaknete vaše prednosti. U zavisnosti od upita i relevantnosti ovih elemenata za konkretan upit oni se prikazuju u rezultatima pretrage. Zato na njih treba gledati kao na mini prostor za oglašavanje kojim ćete korisnicima dati najrelevantnije informacije i privuću ih na vas sajt. Oni ujedno predstavljaju prvi nivo u procesu konverzije koji dalje treba da se odvija kroz Vaš sajt.

Prosečna dužina title taga je od 50 do 60 karaktera, a za deskriptivni tag od 160 do 200 karaktera. Zato trebate mudro i smisleno da kreirajte Vašu mini reklamu u koju bi trebalo pored ključne reči, da uključite lokaciju vašeg biznisa. Probajte da kroz ovaj kratak opis ponudite ono što Vaša ciljna publika smatra vrednim pažnje i u krajnjem slučaju kupovine. Komunicirajte vrednosti.

Online direktorije i citations

Prema Google-u četiri od pet korisnika koriste pretraživače za lokalnu pretragu. Još uvek mnogi mali biznisi nisu upisani ni na jedan online biznis listing što je velika greška i poropuštena prilika za unapređenje poslovanja. Veoma je bitno da, naročito za male biznise da se sa tačnim i potpunim informacijama upišu u neku online biznis listu kao što je navidiku.com, planplus.rs, žute strane i druge online listinge.

Potražite najrelevantnije listinge za vaš biznis i obavezno u opis biznisa uključite lokaciju na kojoj poslujete tako da pored korisnika koji traže Vašu radnju može i Google da ima predstavu gde se nalazite i u zavisnosti od lokacije onoga ko pretražuje da ponudi Vaš biznis kao rešenje za njegov upit. Ako nemate iste informacije na svim listinzima Google ne može da odredi koje su informacije tačne i neće vas predložiti u pretrazi. Zato unesite iste podatke u sve biznis listinge.

Verifikujte biznis na Googlu

Google ima još jednu odličnu uslugu koja Vam može pomoći u rangiranju za localni SEO. Google My Business je nešto kao direktorija svih biznisa verifikovanih od strane Googa. Veoma je bitno da imate kreiranu svoju Business stranicu na Google-u.

Ova usluga, kao i većina Google usluga je besplatna i zato je treba iskoristit. Jednom kada verifikujete biznis na Google-u on će imati tačne informacije o tome čime se bavite, koje je vaše radno vreme, lokacije radnji, slike proizvoda i druge informacije koje kombinuje sa informacija sa Vašeg vebsajta kako bi korisnicima za lokalne upite dao najrelevantniji odgovor.

Online recenzije

Biznisi su konačno počeli da shvataju da su veoma bitne recenzije njihovih korisnika i klijenata. Prema nekim istraživanjima 84 procenata ispitanika veruje recenzijam na internetu na osnovu kojih donosi odluke da li posluje za nekom firmom ili ne.

Dva najvažnija mesta na koje se treba fokusirati su naravno Facebook i već pomenuta Google My Business stranica. Na Facebooku ljudi dele mišljnja i doživljaje zato budite uvek spremni da date adekvatne odgove na dobre i na loše recenzije. Isti je slučaj i na Google mapama, zato se potrudite iskoristite ove informcije za poboljšanje i unapređenje Vašeg poslovanja.

Koristite struktuirane podatke i markup za lokalni biznis

Struktuirani podaci najčešće se vezuju za „schema murkup“ ili schema.org i predstavljaju kod koji možee biti dodati na Vaš sajt kako bi pretraživačima obezbedio više informacija o Vašem biznisu, proizvodima i uslugama. Rang lokalnog biznisa možete unaprediti jedino ako koristite ove podatke kako treba odnosno ako ih dodate na odgovarajuće mesto na vašem sajtu.

Google želi da koristi struktuirane podatke  zato što pomaže njegovim „paucima“ da bolje shvate sadržaj vašeg sajta kako bi ga ponudili korisnicima za konkretan upit.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *