Brendiranje firme, prvi korak do poslovnog uspeha
U poslovnom svetu postoji veliki broj različitih firmi – preduzeća, agencija, organizacija i drugih subjekata, koje se često nadmeću za svoj deo tržišnog „kolača“. Kako je taj put ujedno putanja ka uspehu, profitu i dugoročno posmatrano isplativom poslovanju, savremena preduzeća pronalaze različite načine da budu jedinstveni i neponovljivi.
Saradnja sa svim zainteresovanim stranama, odnosno stejkholderima od presudne je važnosti za ostvarivanje poslovnog uspeha bilo koje firme. Kako je današnja „tržišna utakmica“ prilično brza, nemilosrdna i prepuna „igrača“, potrebno je pronaći svoj put do uspeha, bez osvrta na konkurenciju. Jedan od načina jeste razvoj brendova, kroz sveukupni spektar aktivnosti usmerenih ka svim segmentima javnosti.
Zašto je važno brendiranje firme?
Kreiranje marki, ili popularno brenda, danas je ključni faktor uspeha firmi u bilo kojoj sferi biznisa. Kao moćan instrument marketinga, brend predstavlja sveukupnost ponude preduzeća, uz isticanje razlika u odnosu na druge, tačnije oštro diferenciranje. Kopiranje je danas stvar koja je u biznisu prevaziđena i vrlo brzo se obelodani, pa je važno biti jedinstven. Iz jedinstvenosti proizilaze i jedinstveni proizvodi ili usluge, a samim tim i njihovi kupci i potrošači, koji vremenom postaju lojalni, razvijaju poverenje i povezanost sa brendom, jer je on mnogo više od fizičkog proizvoda ili izvršene usluge.
Brendiranje podrazumeva i posvećivanje pažnje poslovnim saradnicima uz propagandni materijal, odnosno na primer aktivno darivanje, kao što su: reklamni rokovnici, hemijske, reklamni kalendari i drugi promotivni materijali. Na svakom od njih nalazi se neka povezanost sa firmom koja je poklanja. Tako, vrši se podsećanje kupaca, dobavljača, investitora, bankara i drugih poslovnih partnera na samu firmu, njene aktivnosti i značaj, a i sve šire mase javnosti postaju upoznati sa postojanjem brendiranih preduzeća.
Koji reklamni materijali su pogodni za brendiranje?
Kada govorimo o brendiranju gde glavnu ulogu ima propagandni materijal, važno je da se naglasi da on mora biti u vezi sa osnovnim korporativnim vrednostima firmi, idejama, misijom, vizijom i slično. Osnažnuje poverenje sa saradnicima i predstavlja prigodan poklon u svim situacijama, naravno ako se adekvatno izabere. Na primer, ako firma strogo posvećuje pažnju ekološkoj noti i zaštiti prirode, poželjno je da brendira reklamne hemijske, kalendare ili rokovnike koji su biorazgradivi. A kad smo već kod toga koji reklamni materijali su pogodni za brendiranje, a da omoguće dugoročno posmatrano uspeh preduzeća, odgovor je oni imaju imaju određen stepen korisnosti. Najčešće, u promo materijal firme spadaju brendirani znaci pažnje kao što su: šolje za kafu ili olovke, majice, reklamni kalendari, USB memorija, fascikle, reklamne hemijske olovke, držači za torbe, futrole za naočare, osveživači za automobile i slično. Oni se obično poklanjaju kupcima, ali i drugim partnerima. Ponekad, preduzeća svojim zaposlenima, kao i dobavljačima i predstavnicima institucija daruju notese, futrole za mobilne telefone, torbe za laptop računare, kišobrane, ogledala, satove, novčanike i druge nešto vrednije sitnice, ali u domenu zakonskog poklona. Razvijenost informacionih tehnologija omogućila je da se kreiraju novi propagandni materijali, kao što su powerbank punjači, bluetooth zvučnici, slušalice, držači mobilnih telefona i mnogo toga drugog. Cilj je biti jedinstven i pokloniti svakom pojedincu nešto što će biti korisno, a opet da bude pun pogodak u smislu da se same osobe ne bi setile da kupuju te sitnice, pa je njihova funkcionalnost u tom slučaju još veća.
Brendirati reklamni materijal znači štapmati na pomenutim poklonima logotip firme, naziv, kontakt podatke, ključnu misao ili reklamnu poruku, kao i bilo kakvu ilustraciju ili oznaku koja će razviti svest kod saradnika, i omogućiti da taj predmet bude koristan i viđen. Takođe veleprodaja rokovnika, šolja, majci i slično mogu da budu prilično pristupačni za firmu uz minimalni trošak, s obzirom da je reklamna štampa danas prilično jeftina.
Nekada firme idu korak dalje pa teže i u ovom segmentu da budu jedinstveni i njihovi promotivni materijali budu knjige, neseseri, naočari i tome slično.
Kako se brendiranjem može ostvariti uspeh?
Brendirani reklamni materijali mogu imati uticaja na povećanje uspeha preduzeća, dugoročno posmatrano. Tačnije, svako voli da dobije poklon, jer je to znak pažnje, saradnje i poverenja, posebno u poslovnom svetu, u dozvoljenim granicama zakonskih propisa. Brendirane sitnice vrše podsećanje korisnika na samu firmu, njene aktivnosti i funkcionisanje. Darivanje omogućava razvoj lojalnosti kod potrošača i drugih partnera, kao i jačanje poslovnih veza i poverenja. Pored razvoja bolje saradnje i poverenja, velika korisnost je to što se nošenjem majice ili torbe na primer, kao i ostavljanjem šolje na stolu mogu i druge osobe upoznati sa firmom koja vrši brendiranje, što povećava svest kod javnosti o postojanju preduzeća. Nekada i sama poruka na šolji može pokrenuti diskusiju među ljudima o tome ko je njen stvaralac, čime se preduzeće bavi, kako dobiti šolju i slično. Dalje se može dogoditi da se zainteresovana javnost raspituje u okolini, objektima, poslovnom prostoru i društvenim mrežama, što je već viši nivo razvoja svesti o postojanju tog poslovnog subjekta na tržištu. A tek ako posmatramo da neko ko kupi proizvod firme i dobije poklon, vrlo verovatno će se ponovo vratiti i stvoriti prihod preduzeću redovnim kupovinama, što je direktan uticaj na rast profita. Podrazumeva se da je trošak štampe ovih znakova pažnje niži nego dobit od korisnosti zadovoljnog saradnika.
Važna je činjenica da je vrlo značajno negovati dobre poslovne odnose sa postojećim saradnicima, posebno kupcima, nego privlačiti iznova i iznova nove, dok se stari osipaju i ne vraćaju. Dugoročno, svi kupci koji preferiraju reklamni materijal da dobiju na poklon izvršiće kupovine, što je uticaj na rast profita preduzeća, a to je ujedno i veći stepen uspeha. Takođe, svaka razvijena dugoročnija i stabilnija saradnja sa zaposlenima, dobavljačima, investitorima, institucijama i organizacijama, imaće efekat na stvaranje trajnog poverenja, ostvarivanja popusta prilikom nabavke i mnogo drugih pogodnosti koje će umanjiti troškove poslovanja, i na taj način uz rastuće prihode omogućiti veću zaradu.
Promotivni materijali su deo kreativne sfere svake firme, koja je vrlo značajna za razvoj dobrih odnosa, komunikacije i saradnje sa svim stejkholderima. Omogućavaju brendiranje, odnosno digitalnu štampu jedinstvenih tekstova, i oznaka na svim prigodnim predmetima, koji će imati efekta na rast obima prodaje, prihoda i profita ukoliko se adekvatno daruju stranama od značaja za samu firmu. A dobri poslovni rezultati su primarni pokazatelji uspeha.
Komentari