Kako do zarade na sajtu: Najpopularnije vrste online oglašavanja

Bilo da uređujete svoj lični blog iz hobija, ili vodite oficijelni blog na veb sajtu vaše firme, postoje brojni načini da unovčite svoj rad. Za to će vam biti potrebno puno vremena i truda, ali rezultati na kraju sigurno neće izostati. Prvo što je potrebno uraditi jeste da odaberete odgovarajuću nišu za koju smatrate da je dovoljno profitabilna, i da povećate saobraćaj na svom sajtu. Nakon toga, postoje brojni načini za zaradu na sajtu, a mi vam predlažemo nekoliko uspešnih strategija koje će vam pomoći da monetizujete svoj blog.

Kako povećati saobraćaj na blogu?

Vaš prvi i možda najvažniji zadatak nakon što ste pokrenuli sajt jeste da privučete publiku i podignete dolazni saobraćaj. Ako sajt nije vidljiv na prvim stranicama u rezultatima pretrage, šanse za zaradu neće ni biti, jer vaš sajt neće imati svoju publiku.

Google Analytics

Da bi ste mogli da pratite broj poseta na sajtu, i da analizirate saobraćaj, biće vam potrebno da koristite odgovarajuće web alate, a jedan od najkorisnijih alata za proveru saobraćaja na nekoj web lokaciji je, Google Analytics. Zahvaljujući njemu imaćete uvid u korisne statističke podatke, kao što je, na primer, podatak koliko prosečno vremena publika provodi na vašem sajtu, na njegovim pojedinačnim stranicama, koliko pregleda ima svaki post koji se nalazi na sajtu, ali i ključne reči i fraze preko kojih je publika došla do vaše web lokacije.

Optimizacija sajta za pretraživače i kvalitetan sadržaj

Da bi vaš sajt zauzeo visoke pozicije u pretraživaču, biće neophodno da ga optimizujete, tj. da prilagodite i poboljšate vaš sadržaj, tako da postane vidljiv u pretraživačima kao što su Google ili Yahoo. Ovo možda zvuči jednostavno, ali imajte na umu da je SEO optimizacija složen i dugotrajan proces, koji zahteva puno znanja. Optimizacija mora da bude kontinuirana, tj. potrebno je da neprekidno radite na prilagođavanju vašeg sajta pretraživačima, jer se pretraživači stalno menjaju, tj. unapređuju. Postoje razne SEO tehnike koje penju vaš sajt na vrh pretraživača.

Jedan od faktor poboljšanja vidljivosti je kvalitetan i koristan sadržaj na vašem sajtu. Ako je sadržaj na sajtu loš, nerelevantan i dosadan, ako ne obezbeđuje dovoljno korisnih informacija,  posetioci koji su jednom ušli na vaš sajt, teško će se ponovo vratiti na njega.

Sadržajem trebate da ponudite publici konkretna rešenja vezana za određenu problematiku iz niše koju ste izabrali. Pokušajte da osmislite što bolje naslove za članke na vašem sajtu i da u člancima ponudite što preciznije objašnjene načina za rešavanje nekog konkretnog problema. Tako ćete motivisati vaše posetioce da se uvek iznova vraćaju na vaš sajt kako bi pročitali koristan sadržaj. Oni će čak taj sadržaj da dele na društvenim mrežama svojim prijateljima i ljudima koji imaju ista interesovanja.

3 načina da monetizujete svoj sajt kao izdavač oglasa

Postoje brojni načini da ostvarujete profit preko svog sajta, a najpopularniji je svakako postavljanje oglasa na sajt. Blogeri najčešće biraju Google AdSense i affiliate marketing,  a poslednjih godina se kao jako isplativo pokazalo postavljanje nativnih oglasa na sajt.

#1 Google AdSense

Google AdSense zarada po kliku (PPC) je već dugi niz godina jedan od najčešćih načina za zaradu na sajtu. Google nudi vlasnicima sajtova postavljanje oglasa za koje milioni oglašivača plaćaju po svakom kliku na njihovu reklamu. Google faktički spaja oglašivača (oni koji prodaju nešto na internetu) i izdavača (oni koji ustupaju oglasni prostor na svom sajtu uz nadoknadu). Izdavač dobija proviziju. Cena po kliku zavisi od niše kojoj pripada vaš blog i od saobraćaja na njemu.

Suština dobrog funkcionisanja PPC sistema je u tome što Google, uz pomoć svojih alata za analizu sadržaja na vašem sajtu, pronalazi one oglašivače čiji proizvodi i usluge mogu potencijalno da budu interesantni vašoj publici. Tako u stvari ogašivači uz pomoć Googla preko vašeg sajta pronalaze ciljanu grupu potrošača, od čega korist imaju svi – oglašivači (koji prodaju svoju robu i usluge), Google (koji naplaćuje proviziju), potrošači (koji na tacni dobijaju ponude) i vi (jer ostvarujete veći profit zbog relevantnosti oglasa).

#2 Affiliate Marketing

Jedan od najjednostavnijih, a samim tim i najpopularnijih tipova online oglašavanja i za ostvarivanje zarade na sajtu je svakako je Affiliate Marketing, gde pronalazite odgovarajući affiliate program, kreirate nalog i postavljate oglase za one robe i usluge za koje mislite da će čitaoci vašeg sajta biti zainteresovana.

Svaki put kada neko od posetilaca koristi linkove postavljene na vašem sajtu koji usmeravaju saobraćaj prema web lokacijama za prodaju, i kada ostvari bilo kakvu kupovinu, vama sleduje provizija. Ono što predstavlja posebnu pogodnost Affiliate partnerstva jeste mogućnost povezivanja sa najjačim svetskim brendovima u online trgovini i reklamiranje njihovih proizvoda bez ikakve potrebe da fizički stupate u kontakt sa robom i da obrađujete porudžbine.

#3 Nativno oglašavanje

Sa više od milijardu reklama dnevno na internetu, nativno oglašavanje je najefikasniji način da zarađujete od svog sajta izdavanjem oglasnog prostora na njemu. Poput Google AdSens-a, i mreže za nativno (prirodno) oglašavanje pronalaze najrelevantnije oglase i plaćaju vam za svaki klik.

Međutim, nativni oglasi imaju jednu veliku prednost u odnosu na bilo koji drugi način oglašavanja. Oni su nenametljivi i savršeno se uklapaju u sadržaj koji plasirate na vašem sajtu, zbog čega i nose naziv nativni oglasi (prirodni, organski). Kao takvi, oni ne remete korisničko iskustvo. Naprotiv. Nativni oglasi čak nude poblici konkretna rešenja i pomažu čitaocima da na internetu lakše pronađu ono što ih interesuje.

Nativne oglase možete na vrlo jednostavan način da postavite na vašim stranicama, a ako pronađete dovoljno dobru platformu za nativno oglašavanje dobićete i razne pogodnosti. Postoje čak i opcije na našem jeziku sa odličnim uslovima za vlasnike blogova i sajtova koji žele da budu izdavači. Možete posetiti sajt nativemedia.rs, gde ćete saznati sve detljanije informacije koje vas zanimaju o tome kako funkcioniše nativno oglašavanje.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *