Koji su to promotivni materijali najefikasniji u 2020-oj?
Inovativnosti u marketingu dolaze iz godine u godinu, tako da je postalo prilično teško pohvatati šta je danas aktuelno, naročito onima koji nisu profesionalci.Iako je digitalni marketing preuzeo primat u oglašavanju, neki oblici tradicionalnog marketinga, kao što su razni promotivni materijali, i dalje imaju značaj.
Deljenje promotivnih materijala spada pod tradicionalan marketing koji se ne menja tako brzo kao što to čini digitalni marketing. Ipak, i tradicionalni marketing se mora na neki način modernizovati.
Ako ne obraćate pažnju i ne osluškujete tržište možete sasvim promašiti sa promotivnim materijalom, što može biti propala investicija. Recimo, deljenje letaka na ulici već duže vreme ne treba da predstavlja osnovni način reklamiranja.
Kada je u pitanju promotivni materijal, ono što će vašu kampanju definitivno učiniti uspešnom jeste korišćenje ovog materijala kao poklona za poslovne partnere, zaposlene u vašoj firmi ili potencijalne mušterije i klijente.
Tako gledano, letak ne predstavlja poklon, već samo informaciju odštampanu na parčetu papira. A već smo svi prenatrpani informacijama. Što znači da će u najvećem broju slučajeva vaš letak završiti u korpi za smeće, a to svakako ne želite.
Sa poklonima je stvar drugačija, oni traju nekad i više godina. Oni konstantno podsećaju na onog ko vam je poklon uručio, što automatski stvara pozitivnu sliku o vašem brendu. Upravo je to ona asocijacija na koju treba da ciljate.
No, od velikih ponuda promotivnih materijala, za poklon teško je odabrati koji je onaj pravi za vaše potencijalne kupce. Možete birati između rokovnika, kalendara, torbi, šolja, majici, kačketa, kapa… Skoro svaka stvar koja se svakodnevno koristi može biti iskorišćena kao promotivni materijal. Šta onda odabrati?
U narednim rednovima ćemo govoriti upravo o tome: koji su to pokloni koji se prema statistikama najviše koriste, koji najviše traju i koji su korisnicima najdraži?
Majice
Majice, kao i reklamni tekstil uopšte, su jedan od omiljenih promotivnih materijala zato što dugo traju, zato što relativno malo koštaju, zato što se na njima može štampati zanimljivi i privlačan dizajn, a pre svega zato što osoba koja nosi majicu sa vašim brendom predstavlja vašu besplatnu hodajuću reklamu.
Upravo se na taj način podiže svest o brendu, nenamentljivo i tiho, a ipak ste tu stalno prisutni. Baš takav način reklamiranja i daje najviše poverenja potrošaču, a ako dobijete poverenje to je mnogo bolje i dugotrajnije od brze zarade koju biste dobili nekim drugim vidovima reklamiranja.
Hemijske olovke
Hemijske olovke su možda najklasičnija vrsta promotivnog materijala. Koriste se u tu svrhu već više decenija i još uvek odlično ispunjavaju tu svrhu. Svako je barem jednom tokom života dobio promotivnu hemijsku na poklon, a prilično smo sigurni da trenutno imate barem jednu takvu u svojoj torbi ili na radnom stolu.
One predstavljaju odličan reklamni materijal baš zbog njihove široke upotrebe. No, jedina im je mana to što ne traju preterano dugo, brzo se iskoriste i zamene drugom hemijskom, što nekad ne daje dovoljno vremena potrošaču da mu vaš brend postane prepoznatljiv. Zato biste mogli uložiti u penkala ili hemijske kojima se minice menjaju, jer će to značajno proširiti njihov rok upotrebe.
Šolje i čaše
Statistika kaže da svako drugo domaćinstvo ima bar jednu promotivnu šolju ili čašu. Znate onu šolju sa logoom Grand kafe koju koristite svakog jutra? Ili vam je ipak draža krigla Jelen piva uz koju se opuštate sa prijateljima? Upravo na to mislimo kada govorimo o promotivnim šoljama ili čašama.
One se svakodnevno koriste, niko ih neće odbiti kao poklon jer ih nikad nema dovoljno. A tu su, u domu potrošača, svakog dana ga podsećaju na vaš brend.
Kalendari
Kalendari predstavljaju još jednu vrstu promotivnog materijala u koje potrošači gledaju svakog dana. Retko ko zapravo kupuje kalendare, većinom se dobijaju na poklon od firmi. Na samom kalendaru je po pravilu naznačen logo firme.
To znači da je veoma mala mogućnost da neko ne zapamti naziv firme, ili da mu barem postane prepoznatljiv logo te firme tokom tih godinu dana dok kalendar bude bio okačen na zidu.
USB drajveri
Na ovo mislimo kada kažemo da i promotivni materijal treba da se prilagodi potrošačima. Mnogi brendovi sasvim izgube iz vida da se kao promotivni materijal mogu koristiti i novije tehnologije. Tu svakako spadaju USB-ovi koji se svakodnevno koriste u najrazličitije svrhe.
Danas se i dalje USB drajveri najčešće kupuju, pa baš iz tog razloga predstavljaju odličan poklon, koji u našoj zemlji nije do te mere komercijalizovan. Međutim, svako bi se obradovao da dobije USB sa velikom memorijom, a to podrazumeva da će zapamtiti i naziv vašeg brenda.
Eksterne baterije
Slično kao i USB drajveri, eksterne baterije (power banks) su i dalje nepravedno zanemarene kao promotivni materijal. Ovo jeste skup poklon, ali je zasigurno isplativ jer govori o vašem brendu i o tome da mu je prilično stalo do potrošača.
Dalje, ovakav poklon će se koristiti godinama, te će potrošač sasvim sigurno znati i za vašu firmu i čime se bavite. Kada mu bude bile potrebne usluge ili proizvodi koje vi nudite, mnogo je veća mogućnost da će se obratiti upravo vama za pomoć.
Za bilo koji od ovih reklamnih rekvizita da se odlučite, nećete pogrešiti. Ulaganje u marketnig, kako digitalni, tako i tradicionalni, pomoći će vam da optimizujete vaše poslovanje i postanete uspešni na tržištu.
Komentari