Prodaja ili izdavanje nekretnine počinje od oglasa
Prodaja ili izdavanje nekretnina obično počinje oglasom, osim ako već nemate kupca ili zakupca. Ali, kako je u ponudi mnogo kuća i stanova, oglas mora da bude sastavljen tako da što više privuče interesente.
Kupovina nekretnine je skupa i ponekad rizična investicija, pa se potencijalni kupci na ovaj korak ne odlučuju preko noći. S obzirom na to da portala za nekretnine ima mnogo, a ponuda nekretnina je jednako raznolika, ponekad je potrebno nekoliko meseci, pa i godina da kupac pronađe kuću ili stan koji mu po svemu odgovara. Isto je i sa recimo izdavanje stanova Beograd, samo što zakupac stana manje rizikuje od kupca.
Ako ste prodavac ili stanodavac i želite da što pre prodate ili iznajmite kuću ili stan, a da pritom ne budete oštećeni u smislu finansijskog gubitka, vrlo je važno kakav oglas ćete da sastavite.
U nastavku vam nudimo nekoliko saveta kako da napišete oglas za prodaju ili izdavanje nekretnine koji privlači.
Koristite svoje pravo ime
Čim se registrujete na portalu oglasnika nemojte koristiti nikakve nadimke, pogotovo ne one smešne, detinjaste pa čak ni bizarne („pčelicamaja“, „velikištrumpf“, „džejmsbond“ itd.). nogo ozbiljnije ćete delovati ako koristite svoje pravo ime, čak i ako je ono izmišljeno. Ruku na srce, potencijalni kupac će mnogo više verovati Peteru Petroviću nego Velikom Štrumpfu.
Reči oglasa birajte mudro
Prilikom sastavljanja oglasa mudro birajte reči. Budite posebno oprezni pri pisanju teksta jer je to prvo što potencijalni kupac (zakupac) primeti ako na ovom mestu izuzmemo fotografije. Tekst treba da bude kratak i jezgrovit, ali i da sadrži bitne informacije i argumente zašto je predmetna nekretnina najbolja investicija.
Istaknite prednosti nekretnine
U nastavku oglasa opišite šta tačno prodajete, istaknite prednosti nekretnine. Ne zaboravite da istaknete sve detalje za koje mislite da bi mogli da doprinesu prodaji nekretnine, kao što su povoljna lokacija, mirno okruženje. Možete čak navesti i da su komšije ljubazne, blizinu prodavnica, obdaništa, škola i zdravstvenih ustanova, dobru povezanost.
Budite lukavi
Ako svoju nekretninu planirate da smestite pod kategoriju, recimo, prodaja stanova Beograd, istaknite očuvanost bloka, lift, terasu, parking prostor. Možete biti i malo lukavi pa naglasiti pojedine delove nekretnine kao svojevrsnu nagradu. Spomenite, na primer, veliku baštu u kojoj će novi vlasnik moći da uzgaja organsko povrće ili dečje igralište.
Kupcu ne treba kobasica od oglasa
Vodite računa da niko neće čitati duge kobasice. Ako potencijalnog kupca kog, primera radi, zanima prodaja kuća Beograd ne privučete već u prve dve rečenice da se odluči baš za vaš dom, džaba vam trud. Neće biti ništa loše ako upotrebite pozitivne prideve poput prekrasno, slikovito, i u oglas unesete malo emocija jer na taj način još više možete nekretninu da približite kupcu.
Zasenite mane nekretnine njenim prednostima
Kada je reč o lošoj strani nekretnina, nemojte od njih da pravite veliku stvar, a nemojte ih ni skrivati. Na primer, oni veštiji prodavci znaju da napišu oglas tako da navedu nedostatke, ali ih gotovo u potpunosti zasene svim prednostima. Drugi idu i korak dalje i ističu svaku manu, ako nisu toliko strašne, a da ih pritom predstavljaju kao prednosti, nešto što nema svako.
Potrudite se oko fotografija
Fotografije su svakako izuzetno važan deo oglasa za nekretnine. Ne moraju biti profesionalne, ali svakako odvojite vreme i obratite pažnju na bitne elemente dobrog utiska. Fotografišite sve prostorije u kući ili stanu, po mogućnosti iz različitih uglova. Isto tako, fotografišite okolinu kuće ili kvart, uključujući i pogled s balkona. Pre fotografisanja pospremite stan i uklonite stvari koje nisu na prodaju. Isto tako, fotografije ne bi trebalo da sadrže ljude ili kućne ljubimce. Pre svega, fotografije treba da prikažu sve prednosti nekretnine, da ne budu mutne ili pretamne.
Odredite realnu cenu stana ili kuće
Po pitanju same cene nekretnine, nemojte preterivati. Ako odredite cenu koja je viša u odnosu na nekretnine približne kvadrature i uređenosti, morate je opravdati na odgovarajući način. Takođe možete da spomenete mogućnost pregovora. Pord toga, ako u oglasu navedete i informacije o mogućnosti dobijanja kredita, nekome ćete dodatno olakšati odluku o kupovini.
Na kraju
Ukratko, vaš bi oglas trebalo da bude privlačan u svakom pogledu. Zato odvojite vreme dok ga sastavljate; možete i zamoliti nekoga za pomoć. Zamislite kupca ili zakupca koji bi želeo da živi u vašoj nekretnini i napišite mu oglas. Možete se staviti i u suprotnu ulogu i zapitati se šta bi vas najviše privuklo. Srećno!
Komentari