Šta Vaš veb sajt otkriva o vašoj firmi?

Često smo u prilici da čujemo da je šansa za prvi utisak samo jedna i nije je moguće popraviti. Ovo pravilo naročito dolazi do izražaja u online svetu.

U 21. veku posetioci Interneta su svakodnevno bombardovani najrazličitijim sadržajima i informacijama. Pažnja je kratkotrajna, a uz mnogobrojne distrakcije posetioci se ni na jednom veb sajtu ne zadržavaju predugo, već odlaze dalje, tražeći bolje i relevantnije odgovore na svoje upite.

Vaš veb sajt govori mnogo o Vašoj firmi. Ne samo tekstualni sadržaj vašeg sajta, već i njegov izgled, osećaj koji izaziva u posetiocima, korisničko iskustvo, utiču na kreiranje utiska o Vašem veb sajtu.

Vaš veb sajt je online reprezent Vašeg brenda. Ukoliko odmah ne ostavi „wow“ utisak na posetioce, oni će otići dalje. Svoje vreme i novac će pokloniti biznisu koji ih je oduševio i pridobio njihovu pažnju.

Veb sajt vašeg biznisa je poput vizitkarte, kojom se posetioci upoznaju sa Vašim brendom. Morate biti sigurni da će to upoznavanje biti pozitivno iskustvo. Kako? Tako što će sve stavke dizajna i funkcionalnosti na Vašem veb sajtu biti besprekorne.

Navigacija

Jedna od najvažnijih komponenti svakog veb sajta je jednostavnost. Predivan dizajn sajta pada u senku ako sajt nije jednostavan za snalaženje i korišćenje. Ako je sajtu potrebno previše vremena da se učita i korisnici ne mogu u par klikova da pronađu ono što im je potrebno, korisničko iskustvo će biti frustrirajuće. Vaši potencijalni klijenti će se preseliti na sajtove Vaših konkurenata, jer su im lakši za upotrebu.

Čak 94% mogućih klijenata je odbacilo mogućnost saradnje sa malim biznisima, jer imaju loše dizajnirane sajtove. Loša navigacija je jedan od vodećih razloga odustajanja od pregleda sajta.

  • Navigacija što je jednostavnija, to je bolja.
  • Nemojte preplaviti korisnike sa pretrpanim menijima navigacije i sa previše informacija.
  • Informacije ponudite logički i intuitivno, na osnovu iskustva šta vaša targetirana publika traži i želi.

Izgled veb sajta

Svaki detalj vašeg sajta, od odabira teme, fonta, boja na Vašem logotipu, treba da bude dizajniran tako da izazove reakciju kod Vaših korisnika. Ljudi uglavnom instinktivno reaguju na boje, jer su boje prvo što primete. Zbog toga bi valjano bilo da istražite koje su boje najkorišćenije u Vašoj oblasti poslovanja, kao i koju konotaciju nose boje koje Vi želite za Vaš veb sajt.

Trendovi u dizajnu veb sajtova se menjaju brzo i lako je primetiti koji sajtovi nisu godinama ažurirani. Dizajn i izgled Vašeg sajta imaju veliki uticaj na percepciju korisnika o Vašem biznisu, koja može biti presudni momenat da li će pokloniti svoje poverenje Vama ili ne. Zastareli sajtovi mogu da sugerišu da su i Vaši proizvodi i usluge zastareli.

Ako niste redizajnirali sajt u prethodnih par godina, možda je pravo vreme da to učinite.

Logo i brending

Kao što smo već spomenuli, korisnici mogu prvi put da se upoznaju sa Vašim biznisom putem Vašeg veb sajta. Zato i Vaš veb sajt i Vaš brend treba da izgledaju privlačno Vašoj publici.

Ako je boja prvo što korisnici primete kada posete Vaš sajt, logotip je druga stavka koju će primetiti. Morate pažljivo da razmislite kakvu poruku želite da prenesete korisnicima, jer logo čini upravo to.

Ako je vaš biznis zabavan ili namenjen deci, možete koristiti jarke boje, animirane likove i razigrane fontove. Ako je vaše područje rada inovativno, logo može da bude minimalistički, umetnički ili ekstravagantan. Bitno je da bude upečatljiv, pamtljiv i originalan, jer će po njemu Vaš biznis biti prepoznatljiv.

Relevantan sadržaj

Kontinuirano objavljivanje relevantnog i korisnog sadržaja će impresionirati publiku koju targetirate i staviće im do znanja da želite da im pomognete da pronađu rešenja za kojima tragaju.

Postoje razne vrste korisnog sadržaja koji možete da pružite Vašim korisnicima. Nekoliko kreativnih ideja:

  • Tutorijali za „uradi sam“ poduhvate, koji mogu biti za početnike ili napredne korisnike.
  • Recepti.
  • Trendovi – Zavisno od Vaše oblasti poslovanja možete uputiti korisnike o najnovijim trendovima u Vašem domenu: kako da nose određeni aksesoar, koje su frizure najmodernije ili koji su hit stilovi za dekoraciju enterijera za tekuću godinu.
  • Priče o Vašim klijentima i na koji način su im Vaši proizvodi pomogli.

Blog postovi nisu jedini način da podelite informacije sa vašom publikom, iako su izuzetno korisni, jer pretraživači cene tekstualni sadržaj. Možete koristiti i video zapise, infografike, podkaste, slajdšou prezentacije itd.

Optimizacija veb sajta je korak koji ne smete da izostavite. On page i off page SEO su proces kojim ćete optimizovati tekstove, slike, video zapise, brzinu učitavanja i brojne druge bitne funkcije. Optimizacija sajta je način da se osigurate da će Vaš sajt doći do očiju ciljane publike.

Prilagođenost za mobilne uređaje

Smart telefoni su u prethodnoj deceniji postali najpopularniji uređaji za pristup Internetu, stoga je imperativ da Vaš veb sajt bude prilagođen pregledu sa mobilnih telefona. Ukoliko nije, veliki deo Vaše ciljane publike će prilikom pregleda imati loše korisničko iskustvo. Ako neko želi da kupi Vaš proizvod, a to ne može da učini jer koristi mobilni telefon, izgubili ste klijenta i novac.

Sajtovi koji nisu prilagođeni za preglede sa mobilnih telefona odaju utisak zastarelosti, a Vaša publika će svoje vreme i poverenje pokloniti biznisu koji im je lako dostupan i pregledan. Zbog toga Vaš veb sajt mora biti podjednako jednostavan za upotrebu, bez obzira sa kojeg uređaja mu se pristupa.

 

Vaš veb sajt je živi organizam Vašeg biznisa, stoga ga ne možete napraviti i zaboraviti da postoji. Kako bi uspešno poslovao potrebna mu je konstantna pažnja, rad i unapređivanje. Samo takav veb sajt korisnicima može da pruži zadovoljavajuće korisničko iskustvo i da unapredi Vaše poslovanje.

 

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *