Kraj godine je – vreme poslovnih darivanja
Predstojeća praznična atmosfera je odlična prilika da se darivanjem radnika, saradnika, poslovnih prijatelja gradi i promoviše pozitivan imidž kompanije. Mnogi su pokušali da tradicionalne poklone u vidu rokovnika i hemijske olovke zamene welnes paketima, tehničkim uredjajima za kancelariju ili moderno dizajniranim predmetima, poklonima koji su uveliko popularni u velikim evropskim biznis kompanijama.
Medjutim, naše tradicionalne kompanije se i dalje drže tradicionalnih poklona. Istraživanje bazirano na podacima kojima raspolaže Zeppelin, distributer širokog asortimana poslovnih poklona, potražnja za tradicionalnim poklonima je i dalje u prednosti nad novim tehnološkim, s tim što se i rokovnici i olovke oblače u originalna pakovanja, traži se da svaki poklon pokaže odredjenu dozu posebnosti, na taj način se ističe važnost darivanja u biznisu i negovanje poslovnih odnosa.
Za važne klijente i poslovne partnere, pokloni se biraju prema njihovim afinitetima, zato što se u poslovnem svetu naročito ceni ta zainteresovanost, koja pokazuje jake medjuljudske odnose. Da nema tako snažnih medjuljudskih odnosa izgradjenih na poverenju, ne bi bilo ni jakih poslovnih odnosa koji donose rezultate, to je ključ uspeha i zaslužuje da se nagradi u bilo kojoj prilici, a kraj godine je prilika kada se sve sumira i daruju se najbolji ili oni koji su stvarno od poverenja.
Šta preporučuje Zeppelin za ovogodišnje darivanje u biznisu?
U nekim kompanijama se darivanje toliko ozbiljno shvata da se već uveliko o tome raspravlja na upravnim odborima ili se konsultuju distributeri poslovnih poklona, poput Zeppelina, koji daju svoj predlog najaktuelnijih poslovnih poklona za ovu godinu. Prvi kriterijum po kome se biraju pokloni jeste pravilo dobrog poslovnog ponašanja i kodeksa poslovnih odnosa, poklon ne treba da naruši ugled kompanije, ali ni ugled partnera kome se poklanja.
Pokloni nikako ne smeju da odaju finansijsku snagu onoga ko poklanja, nije važna novčana cena poklona, on ima mnogo veću emotivnu i društvenu vrednost koja je daleko veća od novca kojim je plaćen. Svaka kompanija ima neki svoj interni pravilnik o poklanjanju, najbolje je onda da se drže tog pravilnika, tako se najbolje čuvaju medjuljudski odnosi.
Prema podacima koje ima Zeppelin, i dalje se najviše poklanja reklamni materijal, čak 93% slučajeva su promotivni pokloni, mada, poslednjih godina su nove tehnologije znatno uticale na navike i poklone, pa se sve češće poklanjaju USB memorije, pomoćne baterije za telefone, kao i zaštita ekrana od neželjenih pogleda. Medju novitetima se kažu i dalje tradicionalno nalaze i rokovnici, notesi, olovke, šolje za čaj, privesci, kancelarijski pribor.
Važno je pokloniti na vreme!
Koliko se ozbiljno shvata odabir poklona, toliko je važno i odabrati ga, bar mesec dva pre darivanja, i pokloniti na veme. Novembar mesec je pravo vreme za odabir i naručivanje novogodišnjih poslovnih poklona. Pokloni, pa ni poslovni pokloni, se nikada ne biraju u poslednjem trenutku, uvek postoji verovatnoća da se pogreši, pa poklon možda treba da se zameni.
Poslovnom partneru verovatno ne treba ništa od toga što mu se poklanja, medjutim, sam čin poklanjanja sigurno će ga usrećiti, posebno ukoliko se za to odabere neki poseban trenutak poput godišnje proslave kompanije , takve proslave su uvek pravo vreme za darivanje.
Komentari