Trendovi u spoljnom oglašavanju koji su obeležili 2019. godinua:

Kako se kraj godine bliži, idealan je trenutak da se podsetimo koji su to trendovi dominirali svetom spoljnog oglašavanja u 2019. godini. Kao i u svim drugim sferama marketinga, tako je i kod spoljnog oglašavanja (popularno ‘Out of Home’ ili skarćeno OOH), došlo do izvesnih izmena i sve većeg upliva inovativnih tehnologija, koje su promenile dosadašnje klasične bilborde na koje smo navikli.

Bilboard 800x600px - waiwai

Moderne tehnologije će nastaviti da donose promene u OOH, baš kao što to čine i sa drugim kanalima komunikacije. Sve je postalo digitalno – tv, radio, vesti; sve stiže do nas putem naših pametnih uređaja. Iako, neki još uvek vole da pročitaju novine, većina ljudi konzumira vesti putem telefona, jer su im dostupne uvek i u svako doba.

Slično tome i OOH je dostigao nove, neslućene, visine sa pojavom digitala. Prednost korišćenja spoljnog oglašavanja je ta što je ono još uvek i te kako prisutno u našim životima i ne možemo ga blokirati ‘Ad blockom’ kao što to radimo na internetu.

Izloženi smo reklamama na svakom koraku, dok vozimo, kupujemo, šetamo se ili trčimo. Uz pomoć pametnih telefona i njihovih aplikacija koje prate gde se nalazimo u određenom trenutku, naše ponašanje kao kupaca, postaje mnogo podložnije praćenu i beleženju.

Dok gledamo u budućnost i želimo da uvidimo šta će nas to sačekati u 2020. godini, potrebno je da se podsetimo ovogodišnjih trendova i možda neki od njih nastavimo da koristimo i u sledećoj godini. U nastavku vam predstavljamo 5 najvećih OOH trendova za 2019. godinu.

#1 Digitalizacija i interaktivnost

Nije tajna da je nekoliko poslednjih godina, OOH imao odličane rezultate. Ove odlične brojke se posebno odnose na DOOH, što predstavlja digitalnu verziju spoljnog oglašavanja. Za ovu godinu su stručnjaci predvideli rast od 3% za OOH a veliki deo tih sredstava biće uložen upravo u digitalne spoljne kanale za oglašavanje, koji beleže rast od 17% u ukupnom udelu spoljnog oglašavanja.

Ono što se ove godine moglo primetiti je pojava sve većeg broja oglasnih prostora koji su interaktivni i fleksibilni u odnosu na kupce. Ovakvi bilbordi i drugi oglasni prostori, potrošačima pružaju poseban ‘ličan’ osećaj, gde oni učestvuju u kampanji koja je kreirana baš za njih i na osnovu njihovih potreba.

Ukoliko konsultujemo profesionalce iz oblasti marketinga, svi će se složiti sa tvrdnjom da je pozitivna interakcija nešto što je najvažnije ostvariti u odnosu sa kupcem, kako bi on doneo pravu odluku i odlučio se za kupovinu. Ovo je upravo i razlog zašto su digitalni i dinamični ekrani odličan način da se obratimo različitim ciljnim grupama kupaca, umesto da samo postavimo jednostavnu reklamu.

Digitalni bilbordi nam nude još neke novine, uz pomoć kojih možemo da ostvarimo interakciju sa kupcima ali i da prikupimo određene podatke. Virtuelna realnost, prepoznavanje lika ili interektivne igre sa kupcima – mogu biti odličan način da privučete njihovu pažnju i ostanete u njihovom fokusu.

#2 Optimizacija OOH kreative

Relevantnost OOH kreative je postala važnija nego što je ikada pre bila. Kako je digitalno spoljno oglašavanje ponudilo nove mogućnosti za prikazivanje personalizovanih poruka, tako je i dostavljanje relevantnog sadržaja precizno targetiranim ciljnim grupama u realnom vremenu postalo mnogo jednostavnije i lako izvodljivo. Brendovima samo ostaje da donesu odluku o tome da li će postaviti statičan ili interaktivan sadržaj ili pak targetiranu poruku.

Šta je dovoljno kreativno da određenoj ciljnoj grupi bude relevantno – pitanje je koje svi marketeri postavljaju. No, uz pomoć digitalnih prostora za oglašavanje tokom planiranja, nećemo postaviti staro pitanje: „Koliki je najširi reach?“, nego će to sada glasiti ovako: „Koliki će biti PRAVI reach i kako da dođemo do onih koji će zaista kupiti proizvod?!“ i tako ćemo imati prostora za mnogo preciznije i jasnije strateške ciljeve u kampanji.

#3 OOH + oglašavanje na pametnim telefonima

Targetiranje OOH oglasa na pravim lokacijama je dobitna kombinacija za što bolji reach kampanje. Još jedan kanal komunikacije odlično funkcioniše na principu povezivanja lokacije a to je oglašavanje na pametnim/mobilnim telefonima. Kada se ova dva povežu, to znači da će svi kupci koji budu prolazili pored bilborda ili nekog drugog prostora za oglašavanje, koji se nalazi u blizini, biti u mogućnosti da vide istu reklamu i na svom mobilnom telefonu.

#4 Eksperimentalni marketing

Ovo možda nije nešto što možete videti kod nas na ulicama, verovatno nećete biti u mogućnosti da vidite ni u 2020. godini ali ako imate sreće da se nađete u Njujorku ili Las Vegasu, nešto od ovoga ćete sigurno videti.

Eksperimentalni marketing svakodnevno dobija sve više pristalica i ulogu u medija planovima. Ova vrsta pristupa obećava kupcima 1:1 doživaljaj i poruku koja će stajati pravo pred njihovim očima. Poruka može biti taktilne prirode i kada je kampanja dobro osmišljena, ovo može biti neponovljivo iskustvo. Potrebno je naravno voditi računa o lokaciji, tajmingu, interakciji i drugim sličnim faktorima, kako bi iskustvo za kupca bilo zanimljivo i kako bi i dugo posle toga ga pamtio.

Da pomenemo i neke konkretne brojke u korist ove metode – 81% milenijalaca će podeliti fotografiju sa događaja gde ih čeka neko neponovljivo iskustvo, dok će čak 67% njih zapratiti brend, koji im je to ponudio, na društvenim mrežama.

#5 Instagramični bilbordi

Nije nikakva nepoznanica da mlađe generacije nisu toliko upućene na tradicionalne medije. Oni svoje vesti, ako ih uopšte i čitaju, to čine na internetu a kada gledaju TV to su uglavnom ‘on demand’ programi.

Šta oni onda vole? Share, share i samo share, ali ne bilo kakav., Sadržaj mora da bude izuzetan.

Instagramičan bilbord ili bilo koji drugi OOH znači da svojim izgledom privlači pažnju ciljne javnosti, na način da će je oni podeliti ili samo na ovoj ili na još nekoj društvenoj mreži. Bilbord ove vrste mora biti ili dovoljno šokantan ili vrlo neobičan. Setite se samo ‘najslađeg bilborda’ u gradu, koji je napravljen za Munchmallow.

Ova kampanja iz 2018. godine je privukla mnogo pažnje a ovo je bio najfotografisaniji bilbord u poslednjih nekoliko godina.

Ukoliko želite da vaš brend bude zapažen i glavna zvezda spoljašnjeg oglašavanja, prepustite osmišljavanje kreativnih rešenja za bilborde profesionalcima i uživajte u pažnji koju će izazvati vaš proizvod.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *