Savremeni razvoj mobilnih telefona

Mobilni telefoni gotovu da su svakog trenutka u rukama ili čak u bliskom oruženju. Savremeni tok života, radne obaveze, komunikacija, pa čak i edukacija mladih ne mogu se zamisliti bez mobilnih telefona. Zahvaljujući ovom cudu tehnike počeli su da se javljaju prateće delatnosti, recimo servisi za mobilne telefone, ali i stručnjaci koji stvaraju novitete. 

Rani početci

Za osnivača mobilnog telefona smatra se Martin Kuper. On je priv upotrebio mobilni telefon marke “Motorla” i napravio prvi poziv 1973. godine. Savremenici su smatrali da je prevara, obzirom da tada nije postojao ni najobičniji bežčni fiksi telefon. 

Bilo je potrebno čekati skoro dvadeset godina za prvu SMS poruku. Tako da je prva SMS poruka upućena iz Velike Britanije sa sadržajem “Srećan Božić”. 

U početnim fazama razvoja mobilnih telefona nisu postojali servisi mobilnih telefona, operateri ili prodavnice telefona. 

Značajan pomak je napravljen pri ulasku u novi milenijum. Dok današnje novine se dešavaju preko noći, a mobilni telefoni se menjaju i usavršavaju iz sata u sat. 

Opereateri mobilne telefonije u Srbiji

Trenutno su poznata tri operatera mobilne telefonije u Srbiji i to: Telekom Srbija, Telenor i VIP mobajl. Svi aktuelni operateri bitno utiču na plasiranje novih tipova telefona. Ovi operateri imaju ispostave servisa mobilnih telefona. Tako da su obično poslovnice u kojima možete kupiti telefon ili promeniti paket usluga, tu možete potražiti i servis mobilnih telefona. Poželjno je da građani znaju da mogu kupiti drugi uređaj, a ostati na ranije potpisanom paketu usluga. Takođe, valjalo bi da znaju i to da se postojeći broj može zadrzati odabirom drugog operatera. 

Pripejd i postpejd paketi

Korisnici pripejd paketa uplaćuju kredit za svoje brojeve na kioscima ili trafikama, dok korisnici postpejd paketa plaćaju račune koje su ranije definisani ugovorom.  Primećena je tendencija porasta broj korisnika koji se odlučuju upravo za postpejd pakete. Ovaj nači plaćanja je dobar, jer ne postoji mogućnosti da vam nestane kredita, pa tako ne možete vršiti pozivanje ili slanje poruka. Ugovorom se definiše koliki je limit, odnosno dozvoljeni broj minuta razgovor, dozvoljeni broj poruka ili protok saobraćaja. Prednosti postpejd paketa ogledaju se i u servisima mobilih telefona, naime ako je ugovorom definisana činjenica održavanja aparata, tako da u slučaju kvara vaš aparat odnesite u servis mobilnih telefona gde će i biti popravljen. 

Garancija novih uređaja

Prilikom kupovine svakog uređaja, pa tako i mobilnog telefona, postoji garancija u slučaju kvara. Pri kupovini popunjava se garantni list, koji je sastavni deo računa. Garancija obezbeđuje, odnosno garantuje da u slučaju kvara, koji nije izazvan antropogenim uticajem možete odneti vaš telefon u servis mobilnih telefona i tako popraviti isti, besplatno. Prilikom odnošenja pokvarenog aparata u servis mobilnih telefona, majstor proverava kakav je kvar i upoređuje sa garantnim listom, tako se proverava da li garancija pokriva kvar. U najvećem broju slučajeva garancija se ispoštuje. 

Zaključak: prateći istoriju mobilnih telefona uviđa se da su danas mobilni telefoni doživeli planetaran razvoj. Savremeni i pametni uređaji koji olakšvalju svakodnevicu. Prodavnicu kao i servis mobilnih telefona može se naći na svakom korku. Lako su dostupni, laki za upotrebu, korisni i pružaju pregršt mogućnosti, koje olakšavaju savremeni način življenja.

You may also like...

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *