Vizit karte – osnova poslovne komunikacije
Iako živimo u digitalnoj eri, vizit karte još uvek nisu otišle u zaborav. Ozbiljni poslovni ljudi znaju da je vizit karta detalj koji može biti presudan za početak saradenje. Naime, ona je prvi oblik prezentacije vaše kompanije. Zato, ukoliko želite da ostavite dobar utisak na potencijalne klijente, neka vaša vizit karta ostavi pozitivan utisak na njih.
Šta predstavljaju vizit karte
Vizit karte treba da predstave vašu kompaniju sa minimalnim brojem reči. One treba zapravo da budu podsetnik klijentu. Iz tog razloga je neophodno da vaša vizit karta obavezno sadrži naziv firme, delatnost kojom se bavi, kao i kontakt telefon.
Iako deluje jednostavno, izrada vizit karti prava je umetnost. Nije lako osmisliti vizit kartu tako da ima sve informacije, a da nema previše teksta. Takođe, ne treba zaboraviti zaboraviti i na značaj dizajna vizit karte. Vizit karta je prvi kontakt potencijalnog klijenta sa vašom firmom i zato je važno da privučete njegovu pažnju. Ne zaboravite da je prvi utisak veoma važan i u nekim slučajevima i presudan. Zato ne prepustite ništa slučaju, već se potrudite da vaša vizit karta bude profesionalno urađena.
Dizajn vizit karte
Kao što smo naveli, da bi ste ostavili utisak na klijenta, važan je dizajn vizit karte. Ukoliko nemate iskustva u dizajniranju, ili nemate ideju kako bi trebalo vizit karta da izgleda, onda prepustite taj posao profesionalcima. Danas postoje brojne agencije koje se bave upravo dizajniranjem.
Ono što je važno kada je dizajn u pitanju, to je da on mora da se uklopi u čitav koncept firme. Naime, dizajn se mora uklapati sa logom, ali isto tako boje mogu asocirati na delatnost kojom se firma bavi. Takođe, možete osmisliti vizit karte tako da za svaki sektor bude određena jedna boja koja se uklapa sa logom. Na taj način ćete ostaviti prepoznatljiv pečat, a klijentu to može odati utisak da vodite računa o svakom detalju.
Dimenzije vizit karte
Dimenzije vizit karte su uglavnom standardne. Odnosno, idealno je da vizit karta može stati u džep ili novčanik. Jednostavno, treba da bude praktična za nošenje. Međutim, danas možete odabrati i moderne vizit karte većih dimenzija koje mogu biti najrazličitijih oblika. Ovakve vizit karte su sigurno nešto što će zapasti za oko potencijalnom klijentu. Međutim, upravo zbog dimenzija je preporučljivo da se ove vizit karte koriste ukoliko želite da je pošaljete klijentima na adresu, ili ukoliko imate promociju kompanije. Zato, ukoliko odaberete ovaj tip vizit karti, savetujemo vam da uvek pri ruci imate i one standardnih veličina kako biste mogli da ih date lično, a da potencijalni klijent može da je spakuje u džep.
Štampa vizit karti
Kada osmislite izgled vizit karte, sledeći korak je štampanje. Najčešće agencije koje rade dizajn pružaju mogućnost da ih kod njih odštampate. Međutim, ovakva usluga je često skuplja u odnosu na ponude klasičnih štamparija. Prema tome, ukoliko želite da uštedite za štampanje vizit karti, raspitajte se o cenama na više različitih mesta. Takođe, možete pregovarati i o popustima u zavisnosti od toga koliko vizit karti želite da odštampate. Zato, ukoliko imate veću kompaniju, preporučuje se da za sve radnike i sektore istovremeno uradite vizit karte kako biste što više uštedeli.
Komentari